A
Hej,

Finns de någon bra frihängande snygg köksfläkt som man kan ha på "konstantdrift" som är tyst så man kan ha på den 24/7? Har lite dåligt med frånluft i huset och då jag har en mycket öppen planlösning känns detta som ett bra alternativ.

Mvh kl8
 
A
Ingen som kör på något liknande?
 
Har du ingen frånluft i badrum eller tvättstuga ?
 
A
Jo i badrummet i källaren där de duschas och badar. Den är på konstantdrift. Men ingen annnan frånluft.
 
Inget badrum/WC på entréplan ?
 
BirgitS
A
Jo en toalett och handfat. Men ingen frånluft där.
 
A
Ska man bara köpa en tyst variant som man kör på första steget? Finns de ingen fläkt som har grundflödet med motor som är tyst?
 
Jag skulle satt in en tystgående fläkt på WC om det inte är svårt installationsmässigt i flesta hand. Blir inte det tillräckligt kolla på köksfläkt med motor på taket tex.
 
BirgitS
klockan8 skrev:
Ska man bara köpa en tyst variant som man kör på första steget? Finns de ingen fläkt som har grundflödet med motor som är tyst?
Ja, det kan du göra. Allra tystast är att ha en spiskåpa utan fläkt men kopplad till en fläkt som sitter på taket/vinden, om du har möjlighet till det.

Sen håller jag med Jonatan om att utsug på toaletten är bra, inte bara för husets ventilation utan också för att förhindra luktspridning.
 
A
Hmm räcker de med två paxfläktar som frånluft i ett 174m2 hus? Jo, funderade faktiskt på att ta bort motorn i min nuvarande och slänga upp någon kanalfläktsliknande grej på kallvinden, men hur gör man med styrning?

Finns de någon med fjärrkontroll samt att fläkten måste tåla minusgrader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.