ikväll har jag börjat med tätskikt. Kör höganäs systen och drar en remsa i golvvilnkel och mot en vägg. Köpte tätslamma som är diffusionsöppet och kommer at köra det på golv och yttervägg. Mer info kommer när arbetet fortskrider.
 
20160705_194555.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160705_154718.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160705_190858.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Passar på att sänka taket så att jag får ett indtallationsutymme att dra lite ny el i.
 
20160707_185726.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tätslammat yttervägg och golv, vanligt gucka på innervägg. Lyckades dessutom att få brunsmanchett rätt monterad på första försöket (fösta gången jag monterat en sådan)
 
Smakråd kakel och klinkers. Snart är det dags att ta sig iväg för att inhandla kakel och klinkers. Jag har sett att bauhaus har en del marrakech inspirerat klinkers. Jag kommer antagligen att fega ur och välja någon i grå ton, alltså inte dom mest färgglada plattorna. Kaklet kommer antagligen bli vitt. Frågar är då om man vill ha 20x20 eller 15x15. Släta eller "vågiga/hamrat" halvförband eller normat sättning. Vad klarar en normalt händig föredetta snickare av tror ni?
 
Rummet är ca 3x3 meter. Längst ena väggen blir tvätt och torktumlare samt en diskho. Så ca 3 meter bänk. Ovan denna tänkte jag lysrör i taket. I ett hör blir ett större badkar. 120 cm x 160 cm. Intilligande rum har bastu. Vill ha någon slags mysbelys när tvättstugan blir relax. Är igentligen lite allergisk mot downligts men takhöjden 225 cm tillåter inga utsvävningar. Det kan bli så att jag måste sätta spottar. Tänkte då 3 st i en rad mitt i rummet. Själklart med dimmer.
 
D
Du verkar ha ett gott omdöme Martin ;)

Tror du fixar att sätta plattorna oavsett vilket mönster/förband du väljer. Låt det ta sin tid och planera noga. Du kan ju köpa nån gipsskiva och en extra kvm med kakel och öva på. :)
 
  • Gilla
På grön kvist
  • Laddar…
Kanske måla väggarna istället? Kör mönster på klinker, behöver inte vara starka färger, mönster ger en härlig känsla. Kanske finns det någon spot-slinga , kanske dimmbar , som får plats trots låg takhöjd? Lysrörsarmaturer förstör feelingen.
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Jonatan79 skrev:
Kanske måla väggarna istället? Kör mönster på klinker, behöver inte vara starka färger, mönster ger en härlig känsla. Kanske finns det någon spot-slinga , kanske dimmbar , som får plats trots låg takhöjd? Lysrörsarmaturer förstör feelingen.
Japp. Dom är fula, men har ett oslagbart ljus. Lysrören släcka vid bad☺
 
20160710_164128.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satte igen öppningen där gamla dörren till matkällaren suttit. Ska spackla ihop skarvarna och göra ett sista försök att rikta upp lite ojämnheter.
 
20160710_161512.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bara för att jag kan. Funderar på att rita ett "organ" på gipsskivan. Bara för att jag kan😁
 
Sambon roade sig med att dekorera väggen under tapeten med ett meterhögt organ, i alla rum på övervåningen... 😆
 
  • Gilla
På grön kvist
  • Laddar…
20160712_191916.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var en djävulsk knäck i linjen mellan dörren jag satte igen. Nu är det åtgärdat så bra jag kunnat. En murare hade skrattat sig hes åt mina tafatta försök till att putsa väggar.
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Visa bilaga 185963
Det var en djävulsk knäck i linjen mellan dörren jag satte igen. Nu är det åtgärdat så bra jag kunnat. En murare hade skrattat sig hes åt mina tafatta försök till att putsa väggar.
 
20160713_175609.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förbereder för elektrikern med dosor för spottar och lite lysrör.
 
20160715_183202.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Taket gipsat. Otroligt drygt att skruva utan skruvautomat. Men man kan ju inte ha allt i maskinparken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.