Har du fastnat i VR eller i färgen? Inga inlägg på över en månad??
 
Ja det har varit väldigt tyst här :(
 
roli skrev:
Har du fastnat i VR eller i färgen? Inga inlägg på över en månad??


Både och men kolla vad coolt vårt spel börjar bli :D

[video=youtube;pP8szjzfCBs]https://www.youtube.com/watch?v=pP8szjzfCBs[/video]

Min sambo har tagit över projektledarrollen för lägenheten, jag har inte jobbat där på snart 2 månader så det är bara min pappa där ibland. Grabbens rum är målat klart förutom några smågrejer så det rummet är ju faktiskt i princip klart (fönstren måste skrapas och målas vid tilfälle)
 
Redigerat:
Om du alltid har VR hjälmen på dig så behöver du inte renovera alls ju, det kommer se bra ut ändå. Gäller bara att även ha utrustning till kompisar på besök...
 
  • Gilla
Peternow och 2 till
  • Laddar…
JohanLun skrev:
Om du alltid har VR hjälmen på dig så behöver du inte renovera alls ju, det kommer se bra ut ändå. Gäller bara att även ha utrustning till kompisar på besök...
Tänk vad man spar pengar....det är ju bara för Malmgren att skriva lite nya programrader så har han plötsligt en 5.a istället ;)
 
JohanLun skrev:
Om du alltid har VR hjälmen på dig så behöver du inte renovera alls ju, det kommer se bra ut ändå. Gäller bara att även ha utrustning till kompisar på besök...
Jag trodde faktiskt att det var det som redan hade skett. En VR-hjälm på sambon och sen är det klart ;)
 
harry73
Sambon är nog inte problemet. Det är Anders som behöver hjälmen
 
harry73 skrev:
Sambon är nog inte problemet. Det är Anders som behöver hjälmen
*hjälpen
 
Nu börjar vi närma oss release av vårt spel. Så i Augusti kanske man kan börja med lägenheten igen :D

[video=youtube;SxxWNEO_uFQ]https://www.youtube.com/watch?v=SxxWNEO_uFQ[/video]

Farsan har iaf varit där en del och målat väggarna. Även börjat med köksön och pärlsponten i köket.
 
  • Gilla
Jerpa
  • Laddar…
Vad heter det och hur släpps det? Sönerna undrar.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Titeln är tyvärr inte officiell ännu men jag kan berätta snart, men vi kommer släppa det på Steam för SteamVR(Oculus Rift och HTC Vive)
 
Farsan tycker vi ska kakla runt fläkten då vi ska ha fasat kakel (för att det inte ska bli glipor mellan fläkt och fasning).
Hur brukar man göra?
 
Man brukar alltid kakla bakom fläkten. Blir jobbigt om den går sönder och behöver bytas om 5 år och modellen har utgått.
 
  • Gilla
[SH]
  • Laddar…
Jag hade definitivt kaklat bakom fläkten. Låter sjukt jobbigt att hålla på och skära plattor runt fläkten. I så fall får man ju också lägga någon mjukfog mellan plattor och fläkt vilket känns som en potentiell smutssamlare.

Att det blir glipor mellan fläkt och fasning kommer inte störa. Fläkten sitter ju på väggen och är en eftermonterad utrustning. Det är ingen som förväntar sig att den ska vara inbyggd. Hade varit skillnad om det varit en murad fläktkåpa eller liknande.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.