Har suttit nu i många timmar och jämfört dessa tillverkare:

Norrlandsgarage
Mellbygarage
Björklidens
Lövånger
Lundqvist

Det är sjukt svårt att jämföra, har fått offerter från samtliga men när jag beställde offerterna var jag osäker på vad jag skulle ha så dom har lite olika storlekar och tillval men efter lite jämförelser efter offerter och officiella priser på deras sajter som jag staplat upp i excel så är dom ganska lika prismässigt.

Mellbygarage prata om nån prishöjning om jag inte bestämde mig ganska snart så troligen är dom dyrast.
Lundqvist är nog billigast, dom har en bra bygga-själv-och-räkna funktion på sajten vilket underlättar.

Jag har räknat på ett dubbelgarage på c:a 70kvm + tillval och det skiljer c:a 20 000:- mellan dyrast och billigast.
Norrlandsgarage eller Mellby, om inte deras prishöjning var tomt prat, är dyrast och Lundqvist är billigast.

Detta gäller bygga själv modulbygge.

Här är specen från Lundqvist:
145 100:- + frakt och lossning (10 000:-?)

Byggnad 7.3 x 9.7 m utv. panel. (Grundyttermått 7.2 x 9.6 m)
Väggblock (bredd: 1.2 m höjd: 2.4 m) med vindpapp och liggande panel (lev. löst).
Takstolar 27° Sadeltak för snözon 3.0 m. lätt tak (alt. 2.5 m. tungt), färdiga gavelspetsar.
Råspont, underlagspapp, strö- o bärläkt
Knutbrädor, vindskivor, takfotsbrädor, foder, underspikning, hammarband, syll.
Väggreglar 45x145.
Benders ytbehandlade palemapannor (tegel-röd) 2-kup. med tillbehör.
Grundmålning av panel (vit oljegrundfärg).
Takavvattningssystem (vit) med stuprör, hängrännor, rännkrokar m.m.
Monteringspaket till trästommen m. betongplugg, syllisolering, vinkelbeslag m.m.
1 st Classicdoor 50x21 Slät profil (vit) med motor och fjärrkontroller.
3 st Fönster 10x5 (vit) 3-glas fast (trä).
1 st Ytterdörr 9x21 (vit) med fönster (Lapporten 18°)




Nån som har annan erfarenhet, har jag glömt nån tillverkare?
 
  • Gilla
MackeNo1
  • Laddar…
Mellby garage säger att dom har prisgaranti och 10% mellanskillnad. Ta en spexar offert från Lundqvist och hör vad Mellby erbjuder
 
S
Jag köpte mitt garage ifrån Lundqvist och något jag uppskattade var att jag kunde välja röd som grundfärg,
 
Redigerat:
Jag har ingen erfarenhet ifrån de andra garagen, men ska du montera det själv så skulle jag rekommendera Mellby.

De har supertydliga instruktioner steg för steg och ofta med bild, och all skruv och spik är sorterad i välmärkta lådor/påsar så monteringen går snabbt och smidigt.
 
Bra instruktioner har jag sett att flera har, tror dom anpassar instruktioner efter att kunder haft problem med vissa partier.

Däremot så vill jag kunna montera utan att använda kran, det är inte så självklart att det går har jag sett. Beror oftast på att panelen redan är monterade på gavelspetsarna men om det även gäller liggande panel är jag osäker på, ställt några frågor till vissa men dom är lite sega på att svara.

Nån som har beställt foder så den liknar den som sitter på huset? Jag har frågat Lundqvist vad det kostar, får nog svar på måndag.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.