Har inhandlat den här trälådan på Jula. Har någon tips på hur jag kan inreda den på ett bra sätt? Min första tanke är en heltäckande öppen låda (plywood eller plåt?) med 5 cm kant som vilar på limmade kvartsstavar i varje hörn. Ett handtag i mitten?

Kan det funka? Andra idéer? Hur fäster man bäst detaljer i plywood?
 
Redigerat:
Jo, man tackar! Gäller att sikta mot stjärnorna...☺️
Ska kolla vidare, men har nog lite mer att gå på nu. Gillade de uppvikbara hållarna för borr, stämjärn o mejsla? Funderar på en till för elmaskinerna också, har inga väskor mer än till multiverktyget. Lådan sväljer många maskiner.
 
Ett litet ryck på lådan idag. Började med ett besök hos plåtis, tanken var en billig lösning med låda på 74x25x5 av galvplåt. Blev 2mm alu istället och 200:- fattigare :(
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En såg på vardera sidan, en vinkel och stämjärn i locket. Skruvat o limmat lister. Får se om det blir lite inredning på lådan också.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lite roligt är det, det finns utrymme för förbättringar. Några steg på vägen idag. I botten klämde jag ett vp-rör som håller koben på plats. I andra änden klämde jag in en list som tvingarna gärna hänger på. De håller skruvdragaren på plats :)
Hyveln fick en egen hylla. Några vanliga verktyg fick hållar i locket, listen limmad o skruvad. Monteringsskruvar är väldigt användbara.
Sen slänger man förstås ner ett och annat lite löst, tills det är dags att städa 😉
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Daniel_N och 2 till
  • Laddar…
Snyggt! (y)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Roligt projekt. Fortsätt posta förbättringar :)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.