Betalade 40' för 100m med 12m foderrör, ganska taskigt berg alltså. Hittade en vattenåder som gav 70 sekundliter. Snacka om kapacitet... 4kubik i timman. Man kanske skulle öppna vattenförsäljning....
 
vedeldaren skrev:
Frågade fyra Geotec borrare om offert för ca 10 dagar sedan, inget svar ännu.
Dom har nog inte så lite att göra ändå.
Har du fått priser ang borrning ännu?
 
Hej,

Jag har just borrat 100 m djup brunn. Kostade ca 65000kr inkl material och moms installerat och klart till hydrofor.

För att få bort Dålig lukt på vattnet så kan det hjälpa med antingen hydrofor eller hydropress. Jag minns inte vilken men den ena är bättre för just detta problem.

/Håkan
 
Hej!
Kan någon ge mig adress till en billig borrningsfirman för dricksvatten i Skåne eller i omnejd .
Mvh
 
Pedda_P skrev:
135 djup, 40.000:- med hydrofor, djupvattenpump och allt som behövs blev slutnotan ca: 75.000:-. Bra vatten, blir svagt missfärgat (gulaktigt) när det är mycket regn men brunnen är inte mer än 1,5 år så det stabiliserar sig kanske, inga filter behövs i alla fall, gott vatten och två analyser visar på tipp topp kvalitet
-Var bor du någonstans?
 
vedeldaren skrev:
Frågade fyra Geotec borrare om offert för ca 10 dagar sedan, inget svar ännu.
Dom har nog inte så lite att göra ändå.
Efter 5 år borde svar ha hunnit komma...
Brunnen borde hunnit bli gjord också!
-Några pris-exempel?
 
GustavW skrev:
Betalade 40' för 100m med 12m foderrör, ganska taskigt berg alltså. Hittade en vattenåder som gav 70 sekundliter. Snacka om kapacitet... 4kubik i timman. Man kanske skulle öppna vattenförsäljning....
-Var bor du någonstans?
 
hakan_wallin skrev:
Hej,

Jag har just borrat 100 m djup brunn. Kostade ca 65000kr inkl material och moms installerat och klart till hydrofor.

För att få bort Dålig lukt på vattnet så kan det hjälpa med antingen hydrofor eller hydropress. Jag minns inte vilken men den ena är bättre för just detta problem.

/Håkan
-Vad kostade enbart brunnen?
 
Finns det någon mer som kan ge pris-exempel så skriv gärna!
 
29000 ink pump paket. 43m varav 12m till berg
 
sukke2k skrev:
29000 ink pump paket. 43m varav 12m till berg
-Vad kostade enbart brunnen?
 
19k
 
M-E skrev:
Finns det någon mer som kan ge pris-exempel så skriv gärna!
Har du till slut fått en brunn och vad kostade den?
Skriv gärna namn på företaget också då jag själv letar efter brunnsborrare i Södermanland. Närmare bestämt i Malmköping.
 
Låter ju väldigt prisvärt... googlade som hastigast på borrhålspumpar och bara den kostar ju 8-12k utan tillbehör! Borrar dom hålet på en dag eller hur mycket arbetstid finns det att ta rot på ??
 
55'500:- 80m
Inkl. installation (exkl. hydropress som vi hade)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.