Hej,

Vet inte om jag hamnar under fel kategori nu men iaf...
jag har byggt en lekstuga med tralltak så man kan stå uppe på den också. Nu har jag bestämt mig för att stoppa regnet från att komma in i huset, min första tanke var att jag kunde fylla igen springorna med foglim, men som ni kan gissa så gick det inte så bra att göra det tätt när det hela tiden blev blött och torkade.
Min nya idé är att lägga konstgräs utan dränering på trallen, men när jag pratade med dom på byggvaruhuset så sa de att det kommer börja mögla. stämmer det? Kan man annars lägga plast och sen konstgräs med dränering?
En annan idé är att lägga typ badrumsmatta?

Någon som har en idé hur man kan göra?
När solen lyser så lyser den typ 70-80% av all tid på taket.
Att bygga tak över är tyvärr inget alternativ då det skulle bli minst 3.5m högt då...
 
Plasttak med fall invändigt?
 
Hmm, det var ingen dum idé, förlorar lite takhöjd men man går ju väldigt böjd redan och inte mer än vad reglarna redan går ner. Tippar att du tänkte att jag får göra en springa i väggen som vattnet får rinna ut genom
(eller hål för ett stuprör). Bild på taket invändigt.

20160629_165638.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fin montering av balkskorna.....
 
mycket man kan göra bättre och gjort massor med fel medan jag byggde den (även köpt fel material som t.ex för stora balkskor till vissa reglar) men är själv nöjd i det stora hela då det är mitt första snickeri projekt jag gjort, blir så när man bott i lägenhet hela sitt vuxna liv och endast snickrat på träslöjden i högstadiet...
 
  • Gilla
Sailorman och 1 till
  • Laddar…
Kan vi få en bild på utsidan?

Utan att ha sett hur det ser ut så undrar jag om du inte kan lägga takpapp?
 
Taket är ett vanligt tralldäck med staket runt. Anledning varför jag inte lagt takpapp är för att barnen är där uppe barfota så inte så skönt att gå på. Funderade på att lägga takpapp och sen konstgräs, men sen började byggvaruhusets personal prata om mögel...
 
Takpapp på golvet reglar på det och sedan trall?
Blir ju lite vatten stående på pappen då jag antar att du inte har fall på taket, men det kan du kanske leva med.
Annars för du lista upp på taket och skapa ett fall, lägga råspont, takpapp, reglar och trall.
 
Tack så jätte mycket för tipsen! Stod helt still i mitt huvud efter att de omkullkastade min senaste idé, men nu har jag lite idéer hur jag kan göra, ska bara bestämma mig för vilken av dom :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.