Äntligen :D :D :D

Läste i Ny Teknik att avståndet till telestationen för att kunna få ADSL höjs till 9 km i april.

Äntligen :D :D :D
 


kjell skrev:
Äntligen  :D :D :D

Läste i Ny Teknik att avståndet till telestationen för att kunna få ADSL höjs till 9 km i april.

Äntligen  :D :D :D
Och vad hjälper det då man har en gammal telestation då??? >:( Och inte finns med på listan över "stationer som skall byggas om" >:( Nä då får man flytta minsann!!! >:(

Förlåt Kjell att min ilska gick ut över dig! :-*
 
Svar från Telia ang "Min station":

- Jag har ett bra och ett dåligt besked; Du kommer vara inom räckvidden men stationen står inte med på listan. >:( >:(

Svar från kommunen ang utbyggnad av stationer:

- Vi kommer att bygga om alla stationer när länstyrelsen godkänt statsbidraget vilket beräknas komma inom ett par veckor. ;D ;D ;D

JIPPI
 
Tommy_S skrev:
Svar från Telia ang "Min station":

- Jag har ett bra och ett dåligt besked; Du kommer vara inom räckvidden men stationen står inte med på listan.  >:( >:(

Svar från kommunen ang utbyggnad av stationer:

- Vi kommer att bygga om alla stationer när länstyrelsen godkänt statsbidraget vilket beräknas komma inom ett par veckor.  ;D ;D ;D

JIPPI
Jag LOVAR att försöka vara glad för er skull! ;)

*men fortfarande ganska avis*
 
Tommy_S skrev:
Svar från kommunen ang utbyggnad av stationer:

- Vi kommer att bygga om alla stationer när länstyrelsen godkänt statsbidraget vilket beräknas komma inom ett par veckor. ;D ;D ;D

JIPPI
Det där var det intressantaste jag hört på länge. Jag sitter i ungefär samma sits - 400m till station men ingen vill bygga om stationen så det är för få potentiella användare på den.
Jag har försökt kontakta kommunens (Nynäshamns) IT-ansvariga, men de verkar bara ha nån nisse som sköter LANet på kommunalhuset... ::)
Nån strategi för att fixa bredband till kommunens invånare tycks inte finnas. Men finns det statsbidrag att hämta kanske man kan väcka dem. Vet du mer om detta Tommy, eller nån annan?
 
Apropå debatten i en annan tråd om vart alla skattepengar tar vägen. ;)

mvh
David
 
KarlXII skrev:
Det där var det intressantaste jag hört på länge. Jag sitter i ungefär samma sits - Vet du mer om detta Tommy, eller nån annan?
Inte så mycket mer än vad som finns att läsa på kommunens hemsida, främst på http://www.sigtuna.se/main/View.asp?ID=2222 eller leta själv på http://www.sigtuna.se.
 
Tackar. Jag ska ge dem vad de tål imorron. Det känns ganska oinspirerande med en kommun som inte överhuvudtaget har någon IT-strategi.

Apropå debatten i en annan tråd om vart alla skattepengar tar vägen. ;)
Precis. Det skulle ju vara skönt att få tillbaka NÅGOT...NÅNGÅNG.
 
KarlXII skrev:
Precis. Det skulle ju vara skönt att få tillbaka NÅGOT...NÅNGÅNG.
Because you're worth it! ;)

mvh
David


 
KarlXII skrev:
Jag har försökt kontakta kommunens (Nynäshamns) IT-ansvariga, men de verkar bara ha nån nisse som sköter LANet på kommunalhuset... ::)
Nynäshamn alltså! K12, det hade jag ingen aning om. Tänk att jag har sommarvikarierat 1995 där som just den där nissen som skötte LANet... ;D ;D. Roger har jag för mig den ordinarie nissen hette - han kanske är kvar?
Vad världen är liten alltså.. ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.