Hej
Det jag är intresserad av är hur remmen ligger från hydraulmotorn och spännrullar oc´h allt som hör till drivningen på klippdäcket.Anledningen är att jag håller på att bygga om ett multiklippdäck till min maskin.
Hälsningar Ulf
 
Hej. Tog två bilder idag. Min rem är rätt dålig men tror den skall gå att följa.
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
TACK för det
Nu förstår jag hur det hänger ihop.Då kan jag nog få till det andra multidäcket
Hälsninga rUlf
 
Var så god. Är ditt ett vanligt bord från början?
 
Hej, jag har också en 3000HE. Den läcker olja någonstans så det blir att konstatera var det läcker. Hoppas att det bara är en slang för hydraulen som läcker, är det pumpen blir det genast lite värre. Är det någon som har dokumentation om den här klipparen? Kunde vara intressant att få lite data på pumpen mm.
 
Oljeläckaget visade sig vara från kåpan över ventilfjädrarna, vid förre ägarens losstagning av kåpan gick packningen sönder men det hindrade inte stjärnmekanikern att skruva fast kåpan ändå. Allting under motorn - remmar och krsftöverföring - är nu indränkta med olja och allting slirar. Mycke skruva blir det... ��
Ingen som har tips om dokumentation på klipparen?
 
Jag hade en 3000 hydralic, inte HE. Baserat på vad som stod på klipparen alltså. 70-talare enligt tidigare/första ägaren.
Glapp överallt, motor bytt på 90-talet, växellådan lagad med kemisk metall och så brann den visst någon gång med. Såg rent ut sagt förjävlig ut, men klippte hur bra som helst och startade alltid. Ganska riskfritt att den skulle blivit stulen också, så utseendet var bara till fördel.

Såldes för ca 3 år sen för en struntsumma då gräsmattan krymte till 800kvm...

Halvt off topic men jag såg en tidningsartikel från sent 80-tal om en nerbrunnen ladugård, på bilden till artikeln såg man bla utbrända traktorer och en stiga park utan däck och liten rattkringla. Helt utbränd men skärmar och huv var kvar så dom måste haft plåt någon gång istället för glasfiber som min var. Kan se om jag hittar artikeln igen och lägga upp bilden om intresse finns.

Någon efterfrågade dokumentation, jag är rätt säker på att jag skickade med dom handlingarna jag hade med gräsklipparen, men jag ska ta en titt. En kopia på instruktionsboken var med där i.
 
  • Gilla
klex
  • Laddar…
Ser ju att denna tråd är gammal men prövar. Har också en 3000 HE någon som har mått på remmar? Och var man beställer. Lossna har inte alla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.