Hej!

Har dragit slang för tänkta bakhögtalare till TVn, just nu hänger de ut från väggen. Med anledning av småbarn har jag skjutit upp införskaffandet av ljudsystem ovh skulle vilja dölja slangarna. Jag har tänkt att kapa dem jämnt med väggen och funderar på om det finns några små lock eller plugg att sätta i ändarna på rören. Skulle vilja slippa att skruva dit doslock nämligen.

Mvh
 
Ja det finns små "lock" som passar på rörutlopp.
 
elmont skrev:
Ja det finns små "lock" som passar på rörutlopp.
Då kommer ju 10000 kronors-frågan; vad ska jag söka på för att hitta dessa lock?
 
Jag har satt doslock på väggen för detta syfte. Doslocken har jag målat i väggens färg, eller satt mönsterpassad tapet på. Man måste leta för att hitta dem.
 
pelpet skrev:
Jag har satt doslock på väggen för detta syfte. Doslocken har jag målat i väggens färg, eller satt mönsterpassad tapet på. Man måste leta för att hitta dem.
Ja, egentligen kanske det inte spelar någon roll att de är lite större, det ska ju ändå upp fästen sedan. Men helst skulle jag vilja ha det så dolt som möjligt, på en vitmålad vägg.

Ingen som vet vad jag ska söka på gör att hitta det lilla locket?
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


"Hitta doslocket"


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja. om jag det mindes men jag tror att dom avsedd att användas för avslut på brandlarmsrör som inte används. Kanske ev E1400870: TÄCKLOCK FÖR BRANDL.MUFF
 
Pipelife eller PM-Flex har pluggar att stoppa i änden på slang och rör. Jag ska se om jag hittar ett E-nummer.

/edit
Jag kan höra på Elektroskandia imorgon, vet att en av leverantörerna var där och visade en gummipropp som man kan täta änden med.
 
Redigerat:
  • Gilla
snowballtwo
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Ett vanligt doslock? Finns med skruvhål också.
[länk]
Funkar snäppfunktionen till 50 rör?
 
Drömmenomhus Drömmenomhus skrev:
Funkar snäppfunktionen till 50 rör?
Tror inte det, de ska ju egentligen sitta i en 70-dosa med ca: 60 mm diameter invändigt.
 
  • Gilla
Drömmenomhus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.