Osäker på om det här är rätt forum, men jag chansar:

Jag behöver några lådor i plåt, att ha i fönsterbänkarna och ha blommor på så att jag slutar spilla vatten på golvet.

Typ rostfria lådor 200x30x2cm öppet uppåt. (Eller målad zinkplåt. I alla fall någonting som inte blir jättefult på en gång.)

Vad är det för företag som kan göra sånt i Stockholmsområdet? Jag har letat men jag har ingen bra idé på rätt söktermer...

Nån som har tips?

Det är ju praktiskt om det inte blir svindyrt också...
 
Googla plåtfirma.
 
www.larssonsplat.se

Finns på Lidingö och gör väldigt fina rostfria grejor. Har fått gjort mycket till min båt där och alltid varit jättenöjd. Men är nog inte billigast men gör bra grejor.
 
Tack! Ska kolla upp.

"Plåtfirma" ger massa firmor som verkar vilja lägga hustak åt entreprenörer (och "smide" verkar vilja göra trappräcken). Jag gissar att de inte vill hjälpa mig, men det kanske de vill?
 
Om du kollar med mitt förslag Larssons Plåt så är Richard otroligt duktig på rostfritt och har otrolig känsla för rostfria detaljer till båtar i alla fall. Hans bror Ron är kanske den som mer gör plåt för dekoration och inomhus inredning men dom är duktiga alla på den firman.
 
Redigerat:
Mjo, jag har ju fat under krukorna separat nu, men jag tänkte ha fat som är exakt samma format som fönsterbänkarna så det blir lite snyggare och mer marginal. Det är klickparkett under fönstren som inte tål mycket vatten... och mycket med växter.

Har inte hunnit kolla med Larssons plåt än, men jag kommer definitivt att göra det.
 
Thimanders Rostfria i årsta är duktiga på rostfritt och lär kunna hjälpa med det du efterfrågar.
Det gör även allt till båtar och övrigt i rostfritt.
Många år sedan jag haft kontakt med företaget men de var väldigt duktiga när jag hade det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.