Jag skulle vara tacksam över att få svar på om det går att beställa ett IKEA kök från Polen i förväg, så allt är plockat och klart när man hämtar upp det? Eller kan man gå dit och lägga sin beställning på plats och de plockar och packar det inom 2 dagar?

Jag har ritat ett kök på IKEA köksplanner där priset blir 54 852 SEK (inkl vitvaror förutom kyl och frys), sen har jag ritat ett exakt likadant kök på IKEA Polens motsvarighet och då blev priset 31 210 SEK med dagens växlingskurs. Sen ska jag ha badrumsmöbler också.... Så det finns en slant att tjäna :)

Jag har tillsammans med 2 kompisar bokat färja för bil, släp, 3 vuxna, 4* hotell i 4 nätter till en kostnad av 5824 SEK, så vi gör en minisemester av det. Med andra ord kostar transporten mig själv "bara ca 2000kr för att få hem sakerna + soppa (bor i Skåne så det är inte allt för mycket) + mat o dryck.

Men jag vill helst kunna förbeställa och få packat det jag ska ha, så jag slipper krångel med varor som inte finns på lagret eller det skittråkiga jobbet med att plocka allt själv ;)

Är det någon som har erfarenhet från sådana inköp som kan hjälpa mig??

//Mattis
 
Tvivlar på att du kan reservera något i förväg däremot så har jag sett i bla Tyskland att man kan köpa plockhjälp. Tror det kostade typ 100€ där, finns det i Polen är det säkert billigare. Har inte tänkt på om man kan köpa den tjänsten i Sverige.
Skulle något saknas så är det ju inte hela världen, bara att åka in till närmaste Ikea i Sverige och köpa.
 
Jo det har du rätt i, men hade varit skönt att plocka allt själv. Jo plockhjälpen finns även i Sverige och i Polen enl deras hemsida, men frågan är om dom hinner plocka allt på 2 dagar (eller kunna få dit grejor som kanske fattas) om det inte är förbeställt...... Jag kan tex inte spara ritningen på den polska sidan utan en polsk adress, då hade problemet varit löst, men jag har skickat ett mail till IKEA Gdansk på engelska och hoppas kunna få ett svar :)
 
Att INTE plocka allt själv menar jag naturligtvis :)
 
Har du kollat lagersaldosidan?
 
Ja det har jag gjort. De hade nästan allt inne
 
Berätta gärna hur det gick, planerar att göra samma sak om något år! :-D
 
Jämnförde priser för snart ett år sedan, och då var vissa saker billigare där och andra här. Dum fråga kanske, men har du jämnfört del för del? Kan ju vara värt att spara ännu mer?
 
gammal tråd igen men hur gick det? många trådar om att köpa ikea kök i polen men ingen som verkar ha gjort det..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.