Svar 2 - 3 way lock

Förutom de uppenbara fördelarna med en säker brevlåda av bra kvalitet, och det faktum att våran håller på att rosta sönder. Så behöver vi en brevlåda med ett bra lås, då vår snart tvååriga son älskar att hämta posten och "kan själv" när det ska låsas upp
 
Svar 2, 3-punktslås.

Har posten till sommarstugan, men ibland går det en vecka eller 2 innan jag kommer dit. Ibland blir man då lite osäker om all post verkligen är kvar, andra gånger är min lilla brevlåda fylld till bristningsgränsen. En säker, rymlig och snygg brevlåda skulle passa perfekt där, och lösa mina problem.
 
Snailman
Svar 2, 3-punktslås

Med den här postlådan uppsatt vid mitt hus, skulle min post kunna sluta våldgästa grannens postlåda, vilket skulle vara ganska bra då grannens låda är väldigt liten.
 
Svar nr 2: 3-punktslås.

Har flyttat till hus för 3,5 år sedan och har en alldeles för liten postlåda som börja sjunga på sista versen. Skulle passa ypperligt med en ny säker låda där man får ha posten i fred från stöld och fukt!
 
Svar 2, 3-punktslås

Skulle vara toppen att bjuda våran brevbärare på en ny postlåda att stoppa breven i. Idag får han handskas med en rostig, låg sak som är avbetald sedan länge.
 
Veckans vinnare är ingen mindre än vår medlem Lexington som ska få sätta pricken över i med denna låda efter sitt staketbygge. Stort grattis! :D

Motivering: Staketet ut mot gatan ska bytas då det sett sina bästa dagar, bl.a. är stolpen till brevlådan helt murken och brevlådan, som med åren blivit matt grön, hänger på trekvart. Tyvärr så hade även förra ägaren (som satte upp lådan) tappat bort nycklarna så låsbarheten är satt ur spel. Stil 4000 från Berglund-Sweden skulle matcha vårt nya staket perfekt, dessutom räcker en volym på 80-82 liter mer än väl samt vikten på 18 kg ger en stabil placering.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Nämen!
Tack så mycket!! :)
Blir till att sätta igång med staketbyte medebums!
 
image.jpeg

Hann med o gjuta markfästet idag också innan det blev skuggan resten av dagen!
 
  • Gilla
Lär mig gärna
  • Laddar…
Svar: Nr 2

Hade passat alldeles utmärkt till vårat nybyggda hus.
Vi kikar just nu runt på larm.
Så det hade passat riktigt bra och veta att även posten är säker!
 
Avslutad sen ett par veckor tillbaka.
 
Får följa upp min vinst såhär drygt ett år senare.
Postlådan har suttit uppe ett år nu, men staketet hann aldrig bytas, men nu är det också gjort :)

Före:
Grön postlåda monterad på ett nybytt mörkt trädgårdsstaket, omgiven av växtlighet.

Närbild på en postlåda monterad på ett gammalt, slitet trästolpe med synliga skruvar, tagen efter en regnskur.

Efter:
Nytt obehandlat trästaket bredvid en grå och svart postlåda, omgiven av grönska, efter en regnskur.

Tanken är att staketet ska täcklaseras svart (om ett år eller två)

Ber om ursäkt för att lådan är så skitig, men kom en åskskur precis innan bilden togs.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Svar nr 2: 3-punktslås

Efter mkt arbete har jag nu gatans snyggaste framsida, en snygg och säker brevlåda skulle sätta pricken över i:et !
 
LenaSuzanna LenaSuzanna skrev:
Svar nr 2: 3-punktslås

Efter mkt arbete har jag nu gatans snyggaste framsida, en snygg och säker brevlåda skulle sätta pricken över i:et !
tävlingen avgjordes för mer än 4år sen (2016)!
 
Klodsmajor Klodsmajor skrev:
tävlingen avgjordes för mer än 4år sen (2016)!
Haha morgonens surprise! Där ser man
 
  • Gilla
Klodsmajor och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.