Jag kanske sänker taket i badrummet. Funderar på hur elen kan dras. Jag har ingen möjlighet göra en ny strömbrytare utan funderar på att fixa en rörelsevakt i taket. Det bör väl fungera?

Just denna i bild råkar inte ha rätt IP-värde.

yhyhyhyh.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har ingen erfarenhet av denna modell men på papperet ser den bra, det är ju till för att hålla ljuset tänt, men man får säkert flaxa lite med armarna om man sitter försjunken lite för länge..

IP20 ska räcka i taket, för om det skulle krävas IPX4 så har du nog problem med badrummet som behöver åtgärdas ;) Det hamnar väl utanför badrumsområdena, högre än 225 cm och/eller mer än 120 cm vid sidan om dusch?
 
Jag hade svårt att få till dragning från strömbrytare vid dörren till spegelskåpets belysning i andra änden av badrummet när jag renoverade. Det fick bli elstöld från rummet intill och en rörelsevakt istället.

Funkar väldigt bra och ger lite svagare ljus när man smyger upp på natten eller bara gör ett snabbare besök. Nu tror jag att det får bli likadant i nästa badrum som ska fixas.
 
Fred vom Jupiter skrev:
Jag hade svårt att få till dragning från strömbrytare vid dörren till spegelskåpets belysning i andra änden av badrummet när jag renoverade. Det fick bli elstöld från rummet intill och en rörelsevakt istället.

Funkar väldigt bra och ger lite svagare ljus när man smyger upp på natten eller bara gör ett snabbare besök. Nu tror jag att det får bli likadant i nästa badrum som ska fixas.
Kanon, det är exakt samma scenario hos mig! Tanken slog mig också att få "mys-belysning" när man pissar på natten ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.