Orientexpressen
1. 305 mm x 90 mm
Så många som drägglar över samma saker som jag : )
Att ha tillgång till en cirkelsåg vore befriande för kropp och själ.. Jobben blir fortare gjorda och ryggen värken inte lika mycket efteråt som den gör när jag använder en fogsvans, dessutom blir det snyggare och ingen risk att det blir det minsta snett. Det vore fett kul att få äga det här kitet och att slita på dem, för jobba skulle de få göra, ordentligt. Fixas och donas behövs det göras hela tiden, sedan har jag ju även nöjesgöra, sådant som är kul att göra och se hur det växer fram från idé till färdiga saker. Längtar efter att få sätta tänderna i vertygskitet för att blåsa liv i gamla projekt som bara ha legat inte blivit gjorda för att vertygen som jag har inte är så kompatibla med mig.
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm.

Jag skäms över att säga det men jag saknar verktyg av denna typ i min verktygslåda trots att jag är villaägare...
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm.

När man i lägenhet bor, utan verktyg man gnor.
Inte ens i stugan man kan bygga, utan dessa på vår brygga.
Inga verktyg ens svärfar har, kanske det blir min tur idag.
 
1. 305 mm x 90 mm

Jag önskar att bygga en egen altan och pool hemma hos mina svärföraldrar eftersom vi kommer att ta över huset och dom är för gamla för att renovera själv.
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm

Skulle vara drömmen och vinna detta paket
Första grejen och snickra fram är hyllan där prylarna ska stå 👍
 
1. 305 mm x 90 mm
Om en månad går flytten från lägenhet till vårt första hus,
mannens byggnads-idéer flyger förbi med ett rus!
Tankarna är många,
inköpslistorna är lååånga!
och tyvärr är utrymme för utgifter trånga.
Därför skulle både han och jag över denna fina vinst bli glada,
i glädje tårar skulle vi då bada!
 
Hoppas på att vinna detta åt sonen som sliter med sitt första hus!
 
Svar 1: 305 x 90 kvadratmillimeter

Min fru älskar coola nacho maskiner och gillar att jag använder dem.
 
Svar 1: 305mm x 90mm

Hoppas på att vinna detta åt sonen som sliter med sitt första hus! Han behöver det verkligen :).
 
Redigerat:
Svar: 1. 305 mm x 90 mm

Renoverar både vårt och sonens hus samtidigt så verktygen transporteras 3 mil fram och tillbaka. Hade varit trevligt att slippa detta och ständigt ha fel verktyg på fel plats.
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm

Husägare sedan ett år och trebarnsfar sedan ett halvår tillbaka.
Föräldraledighet gör att de ekonomiska fogarna knaka.
Grannens gersåg hos mig nu bo.
Han skulle uppskatta vinsten må ni tro.
Frun likaså.
Hon vill att det ska slipas och kapas på en plats eller två.
En vinst från Byggahus, tar oss in i ett lyckorus.
 
Svar 1. 305mm x 90mm

Frun vill ha en terrass samt att svärmors hus behöver renoveras och ett förråd och garage byggas. Min fru sa att om jag skulle få sådana här fina verktyg så kanske det skulle bli tillräckligt med fart på mig så att något projekt blir färdigt.
 
Utan bra verktyg är det svårt att göra något alls, och med en så ansträngd ekonomi som det blir när man både är nyblivna föräldrar och dessutom borta från jobb är det svårt att rodda både renovering och ny verktygsarsenal. Det ska vi såklart försöka råda bot på. Stort grattis säger vi därför denna veckan till Kenny Lundbäck, både till att ha blivit pappa och till vinst i veckans tävling. Hela redaktionen och juryn håller tummarna för att familjen snart är på fötter och hemma i nya huset där de nya verktygen snart väntar.

Motivering: För två veckor sedan fick jag samtalet att min fru fick åka in på lasarettet. Hon fick beskedet att vårat första barn var på väg att födas. I vanliga fall hade detta varit en av de gladaste stunderna i mitt liv men i stället fick jag en av de obehagligaste känslorna man kan få. Bäbisen var på väg ut 14 veckor för tidigt! Vi flyttade in i vårt fösta hus för 6 månader sedan. Planen var att riva en vägg och renovera barnets rum innan barnet föddes men för att göra det var jag tvungen att fixa i ordning garaget för att kunna tömma barnets rum på allt bråte. Tid är nu en av mina största fiender men även pengar, då både jag om min fru har endast 80% av vår inkomst för att vi måste vara på sjukhuset.
I skrivande stund sitter jag och min fru i vårt rum här på lasarettet och lillflickan ligger i respirator på intensiven och kämpar tappert för sitt liv. Livet kan så snabbt vändas upp och ner utan förvarning.
Jag saknar dessa maskiner och vet hur pass stor nytta jag kommer ha av dem för att ge vår lilla dotter en så pass bra start på sitt nya liv som möjligt.
 
  • Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
Tack så mycket :) Nu ska hon få sig ett riktigt fint rum. Lilla Yuki hälsar tack hon med!

IMG_7471.jpg
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.