Jag har sett att det börjat poppa upp lite billiga DeWalt-verktyg, tex har Clas Ohlson nu en skruvdragare/borrmaskin för en tusenlapp.

Håller dessa den kvalitet som man väntar sig av en DeWalt, eller har de börjat vattna ur sitt varumärke?

Är de, för hobbypysslaren, bra nog för att det inte ska vara lönt att lägga ut en eller ett par tusenlappar till för de dyra grejorna?
 
Tänkte du på 10,8 voltarn ? Tror att även Bosch har en 10,8 för ca 1000kr på netonet ?, så de små ligger nog från de priserna.. mellan de 2 maskinerna föredrar jag DeWalten, pga att batteriet inte sitter in i handtaget. Men det är tycke och smak :)
 
Troberg skrev:
Jag har sett att det börjat poppa upp lite billiga DeWalt-verktyg, tex har Clas Ohlson nu en skruvdragare/borrmaskin för en tusenlapp.
Vilken DeWalt maskin menar du att C.O säljer för 1000:-? Hittar ingen på deras hemsida till det priset....
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
Fairlane
Missade att det bara var ett batteri, ja då håller jag med om att Bosch är ett bättre val.
Finns ju betydligt fler verktyg till boschs 10,8 oxå.
 
Ja är dewalt nörd o kan bara instämma i pumbas inlägg, bra maskiner, bra ergonomi och tål stryk, alltid köpvarning på gula verktyg ;)
 
Nya makita 10,8 såldes i alla fall för ett tag sen på Bauhaus för 1295kr
 
Köpt 14.4v på CO och har inget att klaga på.

Däremot tror jag priset på 10.8an beror på att det bara följer med ett enda 1.5ah batteri. Redigering: tvåa på pucken såg jag nu

Bor du nära Insjön har dom ju varje år en dag när folk från tillverkarna är där och har 20% på det mesta:)

Ska man lägga pengar på något är det en bra skruvdragare tycker jag, man använder den så jästa mycket att det är skönt att ha en bra.
 
Redigerat:
Min fråga var snarare om DeWalt startat ett lågprissegment med lägre kvalitet, ungefär som när jänkarna började göra kassa småbilar för europamarknaden, eller om det fortfarande är en gedigen DeWalt, bara lite mindre modell.
 
Nä den är väl av samma kvalitè som dcd 780 är jag ganska säker på.
 
Troberg skrev:
Min fråga var snarare om DeWalt startat ett lågprissegment med lägre kvalitet, ungefär som när jänkarna började göra kassa småbilar för europamarknaden, eller om det fortfarande är en gedigen DeWalt, bara lite mindre modell.
Dewalt är ju Black&Deckers proffsmärke, så jag tror inte det är någon vits för dem att börja producera lägre kvalitet under Dewalt som märke, det skulle ju då börja konkurrera med just de maskiner de säljer under Black&Decker varumärket.
 
Jag köpte Dewalt DCD710C1 förra sommaren, var ett paket med maskin, laddare och 2 batterier.
Är väldigt nöjd med maskinen, byggde en altan på ca 100m2 och diverse små projekt. Men jag märkte här om veckan att ena batteriet var hel dött :( Det var garanti kvar, så jag begav mig med kvitto till butiken som jag gjorde köpet i (ett skit företag som rimmar på gula), kundtjänsten vägrade att ta emot enbart batteriet utan dom ville ha allting, efter som det var köpt som ett paket. Så jag fick bråka först med både kundtjänst och sedan med butikansvarig som tillslut gav sig och lät mig behålla den fungerade maskin och det fungerande batteriet.
 
Varför inte låta dem byta ut allt? Då får du två fräscha batterier och en ny maskin?
 
  • Gilla
pr95 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.