Undrar vad ni rekommenderar för laminat golv,trägolv att ha i hallen? tänkte att man kan komma in med blöta skor vintertid m.m så att det inte "sväller" vi känner inte för lägga klinker innanför. OM någon möjligen ha nån bild å visa hur just ni ha det.

mvh
 
Lägg samma golv som i angränsande rum och lägg in en rejäl matta som är lätt att dammsuga.
 
Nu planerar jag själv min hall och vill verkligen ha klinker.

Men annars skulle jag nog lägga vinylklick då det finns ett stort utbud stilar, samt vad jag vet är det vattentåligaste golv som finns förutom klinker/polerad betong/plastmatta...
 
Vi har laminatgolv av lite dyrare kvalitet som är slitstarkt, i skarvarna tar man ett specialsilikon som används just i hall och framför diskbänk och diskmaskin för att inte riskera att skarva reser sig. Golvet blir ju rätt kallt, men vi har värmepumpens innerdel rakt över dörren och faktum är att folk utan glasögon tror att vi har klinker med golvvärme.
 
Anna_H skrev:
Vi har laminatgolv av lite dyrare kvalitet som är slitstarkt, i skarvarna tar man ett specialsilikon som används just i hall och framför diskbänk och diskmaskin för att inte riskera att skarva reser sig. Golvet blir ju rätt kallt, men vi har värmepumpens innerdel rakt över dörren och faktum är att folk utan glasögon tror att vi har klinker med golvvärme.

vet du vilket märke ni använder?
 
jag kommer ha naduragolv i min hall..., köpt men inte lagt det än....
 
MagicFingers skrev:
jag kommer ha naduragolv i min hall..., köpt men inte lagt det än....
Hur är det med tålighet mot väta?
 
patriq83 skrev:
vet du vilket märke ni använder?
Pergo tror jag det var.
 
vi valde faktiskt korkgolv. imponerande hur likt klinker och trägolv de va. samt mkt mjukare å gå på än laminat.
 
K
Vi har en plastmatta i hallen (som fortsätter in i angränsande kök) ser ut som klinkers men är mjukt och relativt varmt att gå på. Närmst dörren har vi dock en heltäckande svart matta likt den de har åå förskolan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.