1. 305 x 90 mm
Skulle verkligen vilja kasta mina gamla ärvda verktyg och skaffa nya när jag nu ska börja renovera mitt nyköpta 50-talshus.
 
Svar 1: 305 x 90 mm

Försökte i helgen antyda för frugan att en kap&gersåg står på önskelistan när vi var på byggvaruhuset för att handla grillkol....fick till svar att det gör den inte alls!
 
Svar Nr 1. 305 mm x 90 mm

Har insett att jag behöver bygga nytt tak på garaget, och antagligen byta den rötskadade syllen. Dessutom står en friggebod på schemat. Då skulle dessa verktyg passa perfekt
 
1. 305mm x 90mm

Som ny husägare finns det hur många projekt som helst att ta sig an och jag har upptäckt att min verktygstavla ekar alldeles för tom för att ta mig an allt.
Det finns 2 saker jag ska göra snart hur än dåligt jag har med verktyg men som ska göras förbarnens skull.
1. Bygga en bredare och barnsäker trappa
2. En gungställning och sandlåda så barnen kan få leka ute till sommaren.
Men det klart med rätt verktyg så kan man ju bygga lite lyxigare trapp med gerad sarj och gungställning med klättervägg 🖒
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm
Är en ung amatör som har börjat snickra mer och mer de senaste åren.
Och då underlätta det att ha egna verktyg.
Och inte nog att min kunniga far dela med sig av sin kunskap så lånar han även ut sina verktyg. Och det händer ofta att han får ringa och fråga vart hans verktyg är. Och det kan vara irriterande för honom att inte kunna snickra bara för att jag har hans verktyg. Samtidigt blir man själv irriterad för att man inte kan fortsätta med sitt egna. Det skulle underlätta för båda att jag har egna verktyg. Samt att det skulle vara bra vid större renoveringar då vi inte behöver skicka/dela verktyg till varandra hela tiden. Det skulle spara tid samt att jag kan lära mig mer. Verktyg kostar så det tar många år innan man har de nödvändigaste. Så dessa verktyg hade sparat mig både tid och pengar som jag kan lägga på andra verktyg och projekt.
 
1. 305 mm x 90 mm

Hemma kommer mer renoveringar på och sommarstuga kommer att komma till vår ägo i sommar så att fixa där skylle verktygen verkligen komma till nytta, så smidiga verktyg med kvalitet skulle vara en stor hjälp med projekt stora som små
 
Svar: 1

Med ett (känns det som) oändligt renoveringsbehov på fritidshus blir också behovet av verktyg oändligt. Just detta paket skulle passa otroligt bra nu när det är dags för renovering av bastun nu i sommar.
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm

Genuint intresserad av av att bygga och har detta forum att tacka för mycket! Snart är huset färdigrenoverat, äntligen. Skulle vara riktigt kul med nya riktigt bra grejer, nu kan man börja med de roliga "små-projekten".
 
Svar: 305 x 90 mm.
Varför jag?
Jo:
Att man börjar bli till åren är svårt att förstå.
Men verktygen har åldrats fortare än så!
Barnbarnen ska få en stuga för lek och skoj
- att farfar ska bygga den är mest en ploj.
Utslitna verktyg gör inte jobbet lätt.
Men med nya som vinst blir det både roligt och rätt!
 
1. 305 x 90

Med en sambo som alltid utgett sig för att ha "tummen mitt i hand" har jag kommit på honom att vara riktigt duktig. Med nybyggt hus och en motiverad sambo, skulle inte finnas en finare inflyttningspresent till honom!
 
Svar: 1. 305 × 90 mm

Dessa verktyg är kanske inte alla kvinnors dröm..
Men mitt hjärta bultar extra för verktyg som går på ström.
Att bygga och fixa hemma är väldigt kul
Nästa projekt är att till mina grejer bygga ett skjul.
Min sambo får snällt stå bredvid och titta på
När mina nya verktyg används, om jag skulle vinna då.
Ekonomin sätter ofta gränser och stopp
Därför hade en vinst av dessa verktyg varit topp!

Håller tummarna!
 
GustavN
Svar Nr 1. 305 mm x 90 mm

Vore inte helt fel att ha nu när vår minsta dotter (8 veckor) skall få sitt rum renoverat från grunden. Detta borde minska tiden att färdigställa rummet, då min fru är ivrig till att börja inreda (de har hon redan gjort i huvudet).
 
1, 305 mm x 90 mm

Tigersågen till frun som river mer än bra, gerkap och slipmaskinen blir till att laga och bygga upp det hon har rivit (som ofta blir mer än planerat).
 
1. 305x90mm

Min gamla kap har precis tackat för sig och ligger i skrotcontainern. Så inför sommarens projekt att bygga ett förråd för ved/trädgårdsverktyg så hade dessa proffsgrejer varit ett stort lyft för sonen och mig under bygget.
 
1. 305 mm x 90 mm

Hoppas på att "tummen" flyttar från mitten till kanten på högerhanden med rätt verktyg i garaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.