I dag när jag skulle köra igång diskmaskinen fick jag felkoden översvämningsskyddet aktiverat.

Tömde maskinen på disk och kopplade bort vatten och el och hittade snart orsaken, en minimal läcka som gjort att det byggts på kalkavlagringar på frigolitflottören. Rensade denna och hittade den minimala läckan (Slang monterad snett, efter justering tätt igen).
Problemet är att den nu fortfarande vägrar att starta - hur nollställer man skyddet - är det via vredet eller nåt annat litet trick ?

Tacksam för hjälp!

/Göran
 
A
Den skall starta om felet är åtgärdat.
Ev funkar det om du avbryter pågående program med reset. Tryck och håll in startknappen
 
Tackar för infon.

Okej, då är det nånting mer som strular, har testat med att avbryta program med reset vilket funkar utmärkt, men när jag sedan startar igen så istället för att avloppspumpen går igång (Den brukar gå igång direkt vid start) så tänker den en 5-10 sekunder innan samma felkod dyker upp - Startlysdioden blinkar och programavslutsdioden blinkar tre gånger. Blir med andra ord att felsöka en gång till :( .

Synd att det är så svårt att hitta servicemanualer och kretsschema online, förr vad det lättare...

/Göran
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.