Enkel fråga, vet inte om den betraktas OT härinne ... Men. Min samsungplatta ska laddas och det tar vansinnigt lång tid, även om jag stänger av den, kopplar bort det trådlösa nätverket, tagit bort en del filer, finns inte ens 100 bilder lagrade och endast några få korta filmsnuttar. Plattan är ett drygt år gammal. Vad göra?
 
yonna skrev:
Enkel fråga, vet inte om den betraktas OT härinne ... Men. Min samsungplatta ska laddas och det tar vansinnigt lång tid, även om jag stänger av den, kopplar bort det trådlösa nätverket, tagit bort en del filer, finns inte ens 100 bilder lagrade och endast några få korta filmsnuttar. Plattan är ett drygt år gammal. Vad göra?
Använder du originalladdaren? Om inte - gör det...
...eller en laddare som är bättre.

Risken är dock att laddregulatorn är trasig. Jag ar en platta av annat märke som har det problemet...
 
Laddare har antal ampere. Du ser lätt vad genom att syna laddaren. Det finns allt från 0,3A till 2,1A. Ju högre desto bättre.
 
Ok har kollat: bägge laddarna är Samsung original men bara 0,35 A. Vilken som hör till telefonen vet jag inte. Jag köper en ny laddare, starkare, i morgon.

Jag använder plattan frekvent väldigt mycket. Kan den slitas ut på så kort tid?
 
jtl skrev:
Jag har 2A på mina laddare, skulle nästan gissa att den laddare du använder är till ett headset eller något annat tillbehör som har betydligt mindre batteri än vad plattan har.
Laddarna följde med köpen men en kan komma från den första plattan som ersattes på garantin. Har sladden någon betydelse? Man ser ju att plattan laddar. Och plattan har laddats snabbare tidigard.
 
BirgitS
Dröjer det lika länge som tidigare innan du behöver ladda den på nytt?
Om inte kan batteriet ha börjat bli dåligt.
 
Lönt att byta batteri ...?
 
Sladden spelar roll om strömmen är på mer än en halv ampere. Det måste vara kraftiga kopparledningar för att inte resistansen i dem skall begränsa laddströmmen. Finn bra och billiga att köpa, men det mesta som säljs är rent skräp...

Minst AWG22, men helst AWG20 i alla fall...
...jag har AWG18 och det gör skillnad...
 
BirgitS
Tack, BirgitS, nu har jag kollat priserna ... ska se vad man tar i stans enda butik ...
 
harry73
Bytt laddare och usbkabel. Problemet ligger troligtvis där och inte i batteriet
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.