Jag och min sambo håller på att planera en tillbyggnad av vår 30-talsvilla. Vi har kommit fram till hur vi vill ha det och ska nu försöka hitta någon som kan göra riktiga bygglovsritningar. Letat som attan på nätet och fastnade för byggritningar.com. Är det någon som har några erfarenheter av detta företag?
 
Reklam! Reklam!
 
Här kan du använda för att rapportera misstänkt reklam om du tror det

Capture+_2016-06-20-00-04-01.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dom skriver att dom har f-skattsedel, men dom skriver inte ut organisationsnummret, telefonnummer, adress etc, så man kan inte kolla upp företaget någonting.

Enligt who.is köptes sitenamnet 2016-02, med ett års abonnemang.
 
Enligt allabolag.se finns både moms och F-skatt registrerad. Adress, namn och telefonnummer finns också att tillgå via allabolag.se

Gör jag reklam nu? Hoppsa inte det för jag vill bara visa att mina uppgifter kommer från en säker källa.
 
Redigerat:
Det företaget jag får fram när jag söker på hela webbadressen i allabolag.se så får jag träff på ligger i Skene, men personen som har webbadressen registrerad bor i Enskede, det är en sträcka på ca 44 mil.
Jag är inte säker på att jag fått fram rätt företag via allabolag.se.
 
BirgitS
Om man utgår från personen som registrerat domänen så har den personen en enskild firma som registrerades i februari enligt allabolag.se så för att återgå till TS fråga så är det osannolikt att någon har någon större erfarenhet av det företaget än.
 
Flera har rapporterat den här tråden som smygreklam och det är ju möjligt. Jag tycker inte att sidan verkar förtroendeingivande eftersom man inte uppger vem som säljer tjänsten. Det kan ju vara vilken skojare som helst.
 
Och med tanke på de fakta som dykt upp/inte dykt upp i den här tråden är det väl förmodligen vilken skojare som helst...

//Ronnie
 
K
Det finns flera sådana sidor och det finns flera trådar om dessa sidor om du söker lite.

Slutsatsen brukar vara att de låter ett gäng kineser eller thailändare göra dina ritningar. Blir det rätt blir det säkert ok, men missuppfattar de något kan det vara hopplöst att få rätsida på det. Antagligen måste du betala i förskott och blir det inte godkänt blir det typ omöjligt att få pengarna tillbaka.

Å andra sidan brukar det vara otroligt billigt, så har du ett berg med pengar kan det vara värt att chansa!
 
Tack för era lite spretiga svar. Kanske får lite vidare eller anlita en arkitekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.