Vi vill ha eluttag under våra köksskåp men vill undvika att sätta en framkantslist. Vi kommer att ha en täckskiva under skåpen där spot antingen byggs in eller läggs som puckar.
Hur gör man med eluttagen? Man vill ju inte ha stora fula uttag väl synliga under skåpen.

/Jonas
 
Det finns snygga uttag man kan ha synligt.Sen blir det lättare att hitta hålen oxå.
 
Ett tips är att sätta uttaget undertill med botten uppåt
Funkade perfekt hos mej
Jag kan maila lite bilder om du vill ha ideèr
 
Alltså det allra fiffigaste som jag har sett är att man har uttagen integrerade i bänkskivan. Normalt syns bara ett runt lock men trycker man på locket så fjädrar det och en rad med kontakter kommer upp. Eller kan man ha ett runt lock med vippfunktion med en kontakt under.
 
Kolla på ELJO Trend Hörnuttag! Jag satte dem i vägg/skåpsvinkel och de är grymt bra, tycker jag!
/Lars
 
rosebuddy skrev:
Kolla på ELJO Trend Hörnuttag! Jag satte dem i vägg/skåpsvinkel och de är grymt bra, tycker jag!
/Lars
Hur menar du Lars? Har varit inne på Lexels hemsida och kollat på det uttag jag tror du menar, och det ser på bilden ut som vilket uttag som helst... Måste vara dåligt beskrivet på hemsidan...

Har du bilder?

/Jonas
 
Kolla på
http://www.elbutik.se/group.htm?category_id=7221

Där hittar du en tvåfacks tomdosa för hörnmontage. Du sätter sedan Eljos standardinsatser och standard tvåfacks ram runt.
Om du vill kan jag fota min lösning och skicka bilden till dig!
Hör av dig i så fall!
/Lars
 
Hej

Har också funderat på Hörnuttag fast i vinkeln mellan bänkskivan och kaklet, då jag inte gillar alla sladdar som hänger ner från underskåpen :( :(

men hittade sedan denna (se länk), blev helt super, finns även platts så man kan knöla ner överskots kabel under locket.

Har lagt en ribba runt hålet i bänkskivan på 5 mm så att locket kommer upp lite för att få bort risken att utspilda vätskor rinner rakt ner i uttagen......

http://www.schneider-electric.se/pr...76|579|&ID=100508&BrandID=1

//Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.