sap82 skrev:
Götenehus Subline-modell finns med på Hemnets bygga-nytt-site:

[länk]

Priserna som anges där har stämt ganska bra med de priser vi fått offererat från andra hustillverkare, så det är nog en hyfsad riktlinje
Tack så mycket!

Men oj den var betydligt dyrare än vad jag trodde. :S
 
fridays skrev:
Vi bygger med Eksjöhus nu. Extra grundarbete tillkommer i vårt fall med ca 250 000 för pålning samt en mindre summa för extra fyllnadsmassor. Så eftersom hustillverkaren inte känner till markens beskaffenhet så tillkommer det ju inte så sällan lite saker. Värt att göra en geoteknisk undersökning om man inte har koll på tomten.
Vad är det för hus ni bygger och hur mycket kostar pålningen? Hur djupt och hur många pålar? Fast eller löpande pris? Vi fick påla för vårt Prio Två nämligen.
 
Nu har vi varit och träffat Eksjöhus igen och förhandlat lite samt fått lite mer info.
Nedan kan du se ny kalkyl där garage också är inräknat. Vad jag fick veta vid det mötet är att Eksjöhus kör med generalentreprenad för sina hus vilket jag inte kände till sedan innan. Vi fick då mer information om deras byggare som de använt i 7 år och närmare titt på det företaget så såg det positivt ut.

Försökte också förhandla lite om att kunna få lite extra tillval i priset som bubbelbad, centraldammsugare, mediacentral och geoteknisk undersökning men säljaren hävdade att Prio2 huset redan är så prispressat så de har knappt någon marginal kvar. Hur som helst, blir det så att vi nu väljer att skriva kontrakt med Eksjöhus i slutändan så kommer jag pressa säljaren om att få med dessa i priset.

Detta är förresten huset:
http://www.eksjohus.se/husmodeller/hus/priotva/

Kommentarer på offerten som är med generalentreprenad?

IMG_3820.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wilmer Ejeklint
  • Laddar…
Är det Eksjöhus som kollat kostnaderna från ex kommun, KA, el, vatten osv? Här kostar ex bara vatten 145 och KA 25+moms.
 
Det är uppgifter jag fått av mäklaren som säljer tomten. Exakta siffror har jag ej fått och får rings till kommunen för att få exakta uppgifter.
 
Någon som har uppdaterade priser på nedan hus:

Prio2 – Eksjöhus
Båstad - Myresjöhus
Prio4 – Eksjöhus
Vision – Eksjöhus
Smart 98+ - Myresjöhus
Move #11, #13, #19 – Movehome
Tidlös 3,4 – Fiskarhedenvillan
LB Optimal 158/159
Spira 168 - Hjältevadshus
 
snowballtwo skrev:
Vad är det för hus ni bygger och hur mycket kostar pålningen? Hur djupt och hur många pålar? Fast eller löpande pris? Vi fick påla för vårt Prio Två nämligen.
EH Trend med garage. Det blev 28 pålar, totalt 357 m. Pålningen kostade ca 133 000 och förstärkt platta 117 000. Priset var löpande. Vad gick de på för er då?
 
Någon som har aktuellt pris på Eksjöhus Lyckan, ej funkis?
 
Yasse_ skrev:
Någon som har uppdaterade priser på nedan hus:

Prio2 – Eksjöhus
Båstad - Myresjöhus
Prio4 – Eksjöhus
Vision – Eksjöhus
Smart 98+ - Myresjöhus
Move #11, #13, #19 – Movehome
Tidlös 3,4 – Fiskarhedenvillan
LB Optimal 158/159
Spira 168 - Hjältevadshus
Alla priser i Umeå, grundpriser utan tillval
Prio 2, 2.402.000
MOVE så kan du bygga huset på hemsidan för att få ett pris direkt
tidlös 06 2.600.000 nyckelfärdigt. Inte efterfrågat hus men materialsats på hemsidan går på 972 så då kan du få en känsla.
LB optimal 148 2.239.000, inte efterfrågad modell men övervåningen är inredd.
LB optimal 158 1.960.900 på hemnets bygga nytt site, utan övervåning

Jag råder dig till att maila säljarna då priserna för entrepenaden, frakt osv skiljer sig så mkt.
På prio 2 använde eksjöhus ett byggföretag i vännäs, det är 3 mil bort.
Nu när dom använder ett lokalt umeå företag har priset sjunkit med nästan 100k.
 
Kalmar.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
fridays skrev:
EH Trend med garage. Det blev 28 pålar, totalt 357 m. Pålningen kostade ca 133 000 och förstärkt platta 117 000. Priset var löpande. Vad gick de på för er då?
Vi landade på 16 pålar med snittdjup på 12 meter. Kostade ca 80000:-. Plattan vet jag inte exakt vad den kostade.
Löpande kostnad på pålning.
 
Någon som har byggt Trivselhus B:030 som kan dela med sig av priser och erfarenheter?
 
Någon här som byggt med A-hus? Närmare bestämt modellen Lindö.
 
D Dannyx skrev:
Någon här som byggt med A-hus? Närmare bestämt modellen Lindö.
Tänker du på priset så framgår det väl hyfsat på hemsidan under bygg online.
 
T toro skrev:
Tänker du på priset så framgår det väl hyfsat på hemsidan under bygg online.
Tänker även process. När det gäller priset så tror jag endast det är leveransklart. Fick det till strax under 1,6 med en massa tillval, tvivlar på att det är med arbetskostnad, grund och liknande. Är även intresserad av att bygga garage. Därför jag tänkte om det finns någon som kan ge mig en klarare helhetsbild av vad det faktiskt kostade dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.