Hej

Behöver lite hjälp av proffsen, hittar inte rätt larm i denna djungel.

Har ett fritidshus i ett lugnt område, är mest intresserad av att få sms vid strömavbrott och gud förbjude rök.

Köpte en kina-larm från Aliexpress med rätt funktioner, tyvärr ramlade ett luftgevärs-fodral och drog med sig kabeln till det larmet, sen dess har jag inte lyckats väcka det igen... Crap.

Krav:
- SMS vid strömavbrott
- Trådlöst
- 3 IR-detektorer
- Minst 1 rökdetektor

MAX 3-4000 kr.

Kan handla från Kina, ebay, blocket eller låssmeden, bara jag får nåt hyfsat...
 
Det är en ganska låg budget... ska bli intressant och se vad ngn rekommenderar. Kör ett agility hemma i kåken, fungerar bra och är busenkelt att programmera. DSC fungerar bra. Tror att DSC NEO går att hitta billigt i USA.
 
C
Inget behov av att kunna slå på värmen på distans? I så fall vill du ha en reläutgång som kan styras via sms också.
Jag skulle också satsa på en extern knappsats. Meningslöst att sätta centralen i en fördröjd zon eller t.o.m olarmat utrymme. Samt åtminstone en utomhussiren så att grannarna kan höra larmet.
Vi har Climax kinalarm som Clas Ohlson säljer och det är helt OK, men en bit över din budget.
 
norrbottenssnickaren skrev:
Det är en ganska låg budget... ska bli intressant och se vad ngn rekommenderar. Kör ett agility hemma i kåken, fungerar bra och är busenkelt att programmera. DSC fungerar bra. Tror att DSC NEO går att hitta billigt i USA.
Är det ett branschkrav att grejerna måste se ut som skit? ;)
 
Stringfellow Hawke skrev:
Är det ett branschkrav att grejerna måste se ut som skit? ;)
:)) ja fan ibland undrar man.
 
RilleRock
norrbottenssnickaren skrev:
Det är en ganska låg budget... ska bli intressant och se vad ngn rekommenderar. Kör ett agility hemma i kåken, fungerar bra och är busenkelt att programmera. DSC fungerar bra. Tror att DSC NEO går att hitta billigt i USA.
Vafan kör en tekniker med trådlöst? :wow:
 
RilleRock skrev:
Vafan kör en tekniker med trådlöst? :wow:
Fyrtråda genom kåken var inget som frugan tyckte var en jätterolig idé :) men absolut hade man kunnat göra det.

Sen att jag fick larmet gratis från min arbetsgivare ;)
 
D
Gillar hur ett luftvapen-fodral kan förstöra ett helt larmsystem!
Prövat löda tillbaka kabeln?

Svårt att förstå hur man kan störa sig på en tunn kabel, men inte detektorer.
Btw var det någon som såg Mr Selfridge igår? De hade glömt plocka ner den trådlösa detektorn i rummet de hade lånat till inspelningen. Passade fint in i 1920-tal =)
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
RilleRock
norrbottenssnickaren skrev:
Fyrtråda genom kåken var inget som frugan tyckte var en jätterolig idé :) men absolut hade man kunnat göra det.

Sen att jag fick larmet gratis från min arbetsgivare ;)
Bäst att lyda då :p

De är aldrig fel :cool:
 
DMOL skrev:
Gillar hur ett luftvapen-fodral kan förstöra ett helt larmsystem!
Prövat löda tillbaka kabeln?

Svårt att förstå hur man kan störa sig på en tunn kabel, men inte detektorer.
Btw var det någon som såg Mr Selfridge igår? De hade glömt plocka ner den trådlösa detektorn i rummet de hade lånat till inspelningen. Passade fint in i 1920-tal =)
Har inte provat att löda eftersom jag inte har utrustning eller kompetens! Men det är ena änden av kontakten som brutits loss från kretskortet, dock väldigt, väldigt smått.
 
D
Det är inte så värst svårt, man kan enkelt lära sig genom att titta på en youtubevideo och ett nybörjarkit från kjell.
Pröva posta annars i el-delen av forumet så kanske någon i stockholm hjälpa dig att löda fast den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.