Svar: 1. 305 mm x 90 mm

Vi behöver bygga en altan och en övervåning. Det skulle sitta fint med en AEG Powertools PS 254L geringsåg, en AEG Powertools US 900 XE tigersåg och en AEG Powertools EX 125 ES excenterslip då. Mvh .
 
1. 305x90 är maximsla sågdjupet.

Jag ser ut att tvingas färdigställa mitt o min familjs hus på egen hand då vår entreprenör ser ut att gå i kk. Vissa verktyg har jag men just en kap-ger med stort sågdjup är ett måste då golvplankorna som skall kapas är 300x35mm och med fogsvans blir snitten inte så snygga..
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm.

Nyköpt sommarhus med massa roliga projekt på gång. Dessa verktyg skulle verkligen bli väl använda!
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm

Jag har förvisso redan fungerande kap/gersåg, excenterslip och tigersåg, men man har alltid ett behov av en dubbel uppsättning av de viktigaste verktygen, en som man törs låna ut, och en som man vill ha för sig själv.

Köpte 2012 en borrskruvdragare från AEG som jag blev väldigt nöjd med, så nöjd att jag några år senare köpte en exakt likadan (för man behöver ju som sagt två) i ett kit ihop med en slagskruvdragare, och dessa maskiner har skött sig ypperligt bra sedan dess! Mina förväntningar på maskinerna i denna tävling är därmed riktigt höga!

PS254L verkar vara mycket kompetent, och dammupptagningen gör nog till och med att man skulle kunna tänka sig att såga inomhus, något som jag absolut inte gör med den kap/gersåg som jag har idag.

EX125ES verkar smidig, och skulle komma åt på många ställen som min nuvarande excenterslip med 150 mm sula inte klarar.

Om jag skulle vinna dessa maskiner så skulle US900XE definitivt bli mitt förstahandsval när det gäller tigersåg, eftersom min nuvarande är en billig kinamodell, stor och klumpig med ett tveksamt bladfäste. Skulle då faktiskt kunna tänka mig att låna ut den nuvarande maskinen för gott. 😀
 
Svar Nr 1. 305 mm x 90 mm

Äntligen en chans att få uppgradera garaget med kvalitets verktyg. Håller mina tummar & tår att det blir jag denna gången! Skulle vara fenomenalt bra nu inför sommarens projekt.
 
Svar: 1. (Kapkapacitet med ett maximalt tvärsnitt på 305 mm x 90 mm i höjd vid 90°. )

Motivering: De här verktygen behöver jag verkligen ha helt enkelt! Med ett fuskbyggt hus att reparera åren framöver så behöver jag bra grejer för att forcera mig igenom de tuffa långa kvällarna som jag har framför mig.
 
Svaret är 305 mm x 90 mm.
Det skulle hjälpa otroligt att vinna dessa verktyg för att vi har blivit lurade av hustillverkaren laplandvillan (ni kanske har läst artikeln här på sidan). Nu har allt blivit mycket dyrare så vi måste göra mycket själva så det hade varit super med bra verktyg.
 
Svar: 1.

Jag har ingen gersåg, min excenterslip packade ihop när vi renoverade hallen och min gamla tigersåg har chucken lagt av på. Vi ska bygga stor altan och brygga, och några av de viktigaste verktygen saknas. Jag tror ni ser problemet...

Att det dessutom är AEG, som gör kanonbra verktyg gör bara saken ännu bättre. Det är proffsgrejor, som gillar att arbeta hårt, precis som jag. Vi passar tillsammans. De här verktygen skulle få ett bra hem hos mig.
 
1. 305mm x 90mm
Jag och sambon ska nu i augusti renovera köket i vårat nya hus. Vi ska plocka ner en innervägg och ta ner de gamla platsbyggda skåpen. Och sen sätta upp ett nytt med en del platsbyggda snickerier. Då vi har en nyfödd 3månaders så är det ju bra med rejäla och bra sågar så det går fort och smidigt utan strul.
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm
Den som har flest maskiner när han/hon dör vinner!
/
M
 
1. 305 mm x 90 mm

Upptäckte igår att jag verkligen behöver en kap som kan kapa 90mm. Har precis påbörjat ett staketbygge som kräver att jag kapar 100 st stolpar. Min nuvarande Bosch klarar inte stolparna men AEG skulle fixa det. Vore grymt lämpligt att få vinna den nu.

Dessutom så äger jag ingen slip fast jag har en hyfsad välsorterad verktygspark. Ert verktygspaket ser alltså ut att vara skräddarsydd åt mig :)
 
Svar på frågan:
1, 305 mm x 90 mm

För att få upp intresset och kunna bevara/underhålla mitt hus hade det inför OS-satsningen passat som handen i handsken med nya (dem enda) verktyg att starta upp med !
Nu kan inger stoppa mig :)

// Glenna
 
nikasp
Svar 1: 305 x 90 mm

Förra våren/sommaren blev det både hus, torp och barn så behov av verktyg gick från 0 till 100 på några månader. Torpet har hur mycket renoveringsbehov som helst (just nu fixar jag köket, man höll på att trampa genom golvet) medan huset har mer icke-kritiska behov som isolering av innervägg till barnrum, förvaringshyllor i garage, barnsäkra terass (gjort) med mycket mera. Handsågar fortfarande allt med hjälp av ett Nobex sågstöd och även dasset jag byggde i höstas men man blir rätt sliten av att handkapa reglar och det kostar tid. Skulle jubla över särskilt gersåg och tigersåg!

image.jpeg
 
nilsmikael,
Svar: 1. 305 mm x 90 mm
För 10 år sedan svor jag heligt och dyrt att jag aldrig skulle renovera mer, sålde alla verktyg och köpte nybyggt hus. Nu har vi köpt gård från 1875 som behöver minst sagt renoveras så dessa verktyg skulle passa som hand i handske när vi nu bara har en skruvmejsel kvar.;)
 
Rätt svar: 1

Vilken dröm för mig som nybliven amatörfixare som man blivit av sitt köpta 1970-talshus att vinna detta fina verktygspaket! Drömmarna och planerna kan förverkligas om jag hade dessa verktyg i mitt förråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.