Svar 305 x 90.
Närhelst en bräda kapas ska, geras eller bara finjusteras, fyller 245 L sin plats. Närhelst en rivnig förestå, ett grövre virke kapas må´ US 900 XE bi mig stå´. EX 125 ES kan slipa, putsa och polera, kan man önska något mera?!
 
1. 305 mm x 90 mm

Då vi nyligen köpte hus insåg jag att alla ärvda verktyg lämnar en del att önska. Jag tänkte att altanen lades om med handkraft men när jag byggde till en kort bit räcke insåg jag att sågandet tog mer tid än byggandet. Likaså allt handslipande jag gjort med sandpapper och klots, en excenterslip hade gjort möbelrenoveringarna till lite mindre av ett träningspass.

Vänlig hälsningar
Henrik
 
Svar Nr 1. 305 mm x 90 mm
Bra verktyg behövs oavsett vad man ska bygga. Som villaägare finns det alltid projekt att slutföra! 😃
 
305 mm x 90 mm

Verktyg är inspiration & motivation! Det behöver jag!
 
1. 305 mm x 90 mm

Vårt nybyggda hus ska nu finkläs från insidan:
- taket ska isoleras
- takpanel ska sättas upp
- ett helt kök ska byggas
- två barnrum behöver golv
- en rad dörrar ska snickras
- det behövs ett platsbyggt skåp i entrén
...

Som man ser är projektlistan för nästa halvåret fullt medan verktygslådan gapar tomt. Er samling vore perfekt för att kapa projektlistan och finslipa sina snickarkunskaper!
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm.

Då min pappas gamla kap och gersåg börjar sjunga på sista versen efter ha hjälp till att total renovera vårat hus skulle den sitta som en dröm hemma hos oss så sommarens utbyggnad håller budgeten bättre.
 
1. 305 mm x 90 mm

Då jag normalt sätt är för snål för att köpa kvalitetsverktyg vore detta set perfekt, och då kanske det är lättare att övertala mig själv nästa gång det ska handlas prylar...;-)
 
Svar: 1 305x90.
Hade passat perfekt inför sommarens projekt, man blir klar snabbare och får mer tid till barnen!
 
Svar 1: 305mm x 90mm
Nu när vi flyttat till ett gammal torp och renoveringen sätts i gång, skulle dessa verktyg göra enormt skillnad både i kvaliteten och glädjen att renovera.
 
Svar nr 1.305mmx90mm.Har avverkat lite billiga grejor från Biltema,mm skulle gärna testa lite bättre kvalitet och se om det är någon skillnad??
 
Svar nummer 1: 305 mm x 90 mm i höjd vid 90°

Dessa verktyg skulle komma till mycket stor användning. Då jag och min sambo 29+25 år precis köpt vad som skall bli vårt drömhem. En ödegård i Skåne med stort renoveringsbehov.. Vi skall göra mycket själv och då går det lite lättare med riktigt bra verktyg! Hundarna (och vi) längtar till att komma ut på landet så snabbt som möjligt. Så vi behöver all hjälp som vi kan få! :)
 
A
Yesss! Jag ska starta mitt första husprojekt.
Platta skarä bli och fyra väggar skarä bli😁
Slutligen efter mycket jobbande ska innehållet i stugan innefatta fyra sovplatser i form av våningssängar. Där ska också ett litet pentry finnas. Utsida ska få en liten uteplats för mysiga grillstunder etc.
MEN så var det där med Verktyg. De maskiner jag har, har mer eller mindre gått ur tiden SÅ EN AEG-arsenal av gosiga maskiner vore underbart.
 
  • Gilla
Biffen87
  • Laddar…
Svar: Nr 1. 305 mm x 90 mm.
Bra att ha nu i sommartid, då det ska fixas på landet.
 
Svar:
1. 305 mm x 90 mm

Motivering:
Som husägare är dessa verktyg oumbärliga vid kommande projekt:
Kap- och geringssågen behövs till att kapa allt från reglar till panel och lister.
Tigersågen passar perfekt vid rivning (t.ex. av dörrkarmar).
Excenterslipen är utmärkt till att slipa dörrar och trappsteg innan ommålning.
 
Svar 1. 305 mm x 90 mm.

Min nuvarande kap & gersåg fick något fel så klingskyddet åkte in i sågklingan. Därför vågar jag inte såga med den mer. Så en ny skulle verkligen behövas. Är det fler maskiner med så gråter inte jag över det!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.