Hej, jag har börjat med terasstrappen och har en delikat fråga för de erfarna. Efter att plintarna är nedgrävda och platån är rest, hur lång tid tycker ni det skall ta att komma dit ni ser på aktuella bilder. 2 erfarna snickare har utfört detta jobb.

*förtydligan : utskicket, platån är rest och monterat ifjol, 2 plintar nedgrävda.

jag svarar på alla frågor. Tycker admin att denna post är placerad fel, flytta då den till hantverkare el dylikt.

Ligger ej i tvist men vill ha på fötterna :confused: IMG_0758.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


SDC12319.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


SDC12318.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


SDC12321.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Om dom gör grävningen också så max 3 dagar för två gubbar.
 
Jag är grundlurad
 
Berätta gärna mer.
 
huggan skrev:
Berätta gärna mer.
Kortfattat så gjorde jag illa armen efter att jag grävt ned plintarna och fäst ramen för de liggande reglarna.

Bygget stannade och jag lejde ett seniorföretag som skickade upp 2 man att hjälpa mig.

Visst, billigt, 300:-/timmen men bara en av dessa äldre män hade erfarenhet som snickare, kompisen kom som hjälpare och kunde icke läsa av vare sig bubblan på passet eller måttbandet.

Det sjuka är att jag efter 36h pratar med chefen för företaget där jag påtalar att det går segt, då kryper det fram att denna chef debiterar båda dessa män som snickare vilket jag refuserar. Jag är kraftigt missnöjd över tempot, efter 36h är bara en 1/3 gjort, och jag skickade hem killarna. och inser snabbt att jag för 20000:- har typ fått hjälpt med att hänga upp ngra reglar och utsågat ett gäng trappkilar för stegen... sjukt missnöjd.

finns hur mycket som helst här
 
Ja, att bygga en sån här trapp utan erfarenhet kan ta väldigt lång tid. 10h bara för att klura ut saker. Men har man duktiga killar löses detta på tre dag vilket då blir 24h.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.