Mest som en påminnelse till alla nu när våren kommer med stormsteg och det påbörjas diverse byggprojekt. Slarva inte med arbetskläder och skydd.

Jag skippade mina arbetsskor med stålhätta, de hade inte hjälp helt men lite bättre än mina Nike gjorde när betongväggen väl lossnade. Hände i söndags kan gå på den men är stel och den gör lite ont. Kollar upp det nästa vecka om det inte blir bättre

20150318_181818_zpssdvzgkfq.jpg
 
Hur gick det här egentligen? Behövdes mer än vila?
 
Var och en gör väl någon typ av riskanalys innan man påbörjar arbetet. Vad kan hända. Hur mycket är rimligt för att förebygga.
stålhätta/spiktramp,skyddsglasögon, mask, handskar och hörselkåpor hade kanske varit lagom för rivning av betong men knappast för att montera ett vägguttag
 
Jag körde på kryckor någon vecka sökte aldrig till sjukvård då jag kunde "använda" foten även om det gjorde jävligt ont. Det läkte bra tillslut, litet ärr men inte mer än så.
Den betongvägg/del som lossnade släppte på helt fel ställe mot vad den borde ha gjort så var inte alls beredd på det när de hände.

Gick 2-3 månader så hjälpte jag grannen och hans bror att hämta en stor murad grill som delade på sig när vi lyfte den, och självklart hamnade den över samma fot på samma ställe. Men klarade mig bättre än hans bror som bröt stortån.

Tror de flesta slarvar ganska mycket när det gäller många byggmoment. De få gånger som jag tar det säkra före det osäkra är när jag klättrar på hustaket och gör arbeten.
 
S
Du kanske ska göra annat än grovjobb med den skadefrekvensen. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.