Hej! Skulle dra igång gräsklipparen igår och nu har snöret fastnat halvvägs ute. Det är helt stumt om jag försöker dra ut hela och den åker inte tillbaka in. Vad ska man göra tro?
 
richardtenggren
Riv magnapullen och smörj de rörliga delarna som växlar ut och greppar för att få rotation på motorn. Men vet du inte vad du gör så kan det bli intressant med fjädern. Jag hade detta problem på min skoter jag hade tidigare.
Troligen kostar inte en ny magnapull många kronor, då en förgasare går på typ 200kr.
 
richardtenggren skrev:
Riv magnapullen och smörj de rörliga delarna som växlar ut och greppar för att få rotation på motorn. Men vet du inte vad du gör så kan det bli intressant med fjädern. Jag hade detta problem på min skoter jag hade tidigare.
Troligen kostar inte en ny magnapull många kronor, då en förgasare går på typ 200kr.
Vad är en magnapull? Byta fjäder känns kanske intressantare. Hur får man tillväga och vad kan en fjäder kosta?
 
Skruva bort skruven på toppen till magasinet, var försiktig när du öppnar den, fjädern kan sitta kvar i toppen. Sedan löser det sig antagligen genom att antingen har snöret lagt sig kors i magasinet, eller så har fjädern hoppat snett (eventuellt gått av, men mindre troligt). Brukar var enkelt att fixa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.