305x90mm

Frun ska bygga pool och däck - men våra verktyg är väck. Att få nya skulle sitta som en smäck - då de gamla är kastade i en säck. Själv tänkte jag plantera en häck – så att vi sen kan bada näck.
 
Motivering:
Dessa verktyg är precis det jag behöver, som nybliven husägare med flera år som hyresgäst i lägenhet har man väldigt dåligt med bra verktyg i sin arsenal. Under våren har vi insett att det finns många säkerhetsrisker för våra barn så nu i sommar är det dags att bygga en grind med staket, ett skydd mot källaringången och ett staket på altanen. Med dessa verktyg hade känns det som om jag verkligen skulle hinna göra det också :)
 
Matzeball
1, 305 mm x 90 mm

Jag och min fru går skilda vägar och nu vill vi båda ha geringssågen.
För husfridens skulle tänkte jag ge den till henne men då måste jag ju ha en själv sedan.
Bonus i form av excenterslip och tigersåg är ju inte helt fel. Kanske får jag lite pluspoäng om jag ger henne det nyvunna paketet rent av.
 
Svar nr: 1. 305 mm X 90 mm

Panelen samt taket på stugan skall bytas, så då hade det suttit fint med med nått bättre än fogsvans
och sticksåg som jag kör nu. Slipmaskin kommer till bra användning vid tillverkning av nya fönsterbrädor till gäststugan
 
Svar: nr 1, 305 mm x 90 mm

Har svarat på varenda tävling,
trogen som en jobbig grävling.

Nu måste det väl vara min tur,
att verktyg vinna och ge huset en kur.

Utan att bli långrandig eller svår,
AEG är det inte mycket som klår.

Bygghemma är både bekvämt och bra,
dessa verktyg vill jag ha!

Placera därför mitt inlägg i er kö,
jag bjuder tack och adjö!
 
Skulle vilja överraska min sambo med denna verktygsarsenal för nästa år ska vi bygga hus (andra fixar) men vi ska bygga förråd/vedförvaring, övervåning, altan, staket mm. Dessa verktyg skulle underlätta vårat arbete och göra det så mycket roligare.
 
Svar 1

Behövs verkligen till sommarstugan.
 
1. 305 mm x 90 mm

Efter att bott i lägenhet i flera olika fina hus byggda i början på 1900-talet, så skall vi äntligen bli ägare till vårt eget ifrån 1937

Men för att befria huset ifrån den förfulande plåtfasaden, vars främsta anledning att den finns där antagligen var ekonomiska, samt återställa entren , kommer många många sköna sågningar behöva göras i äkta trä.

Så hjälp mig befria plåtfasaden - och en vacker träfasad återställa husets skönhet!
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm

Nu är det banne mig färdigsnyltat!
Ska sluta nöta på grannens såg, svärfars slip och polarens tigersåg! Äntligen så kanske arsenalen utökas med ordentliga grejer! Håll tummarna för mig hela forumet! (y)
 
Redigerat:
Svar nr 1

Har inte förstånd att köpa vettiga grejer och som nybliven husägare skulle det vara bra med riktiga grejer!
 
1. 305 mm x 90mm

Som förstagångshusägare, inser jag att jag har fler brister när det gäller båda hantverk och vertygsarsinal, än vad jag som bekväm lägenhetsägare, någonsin kunnat drömma om.

Byggahus.se har under flera år nu låtit mig komma divers problem närmare än lösning, i alla fall på det teoretiska planet. En verktygsarsenal av denna rang skulle tillåta mig att förverkliga så mycket även på det praktiska planet.

Nuvarande arsenal låter mig testa vissa saker, men att gersåga med fogsvans och bygga altan med manuell skruvdragare, lämnar mycket att önska.

Mvh,
Beardo
 
Svar 1, 305 mm x 90 mm

För att inte behöva vara kvarterets snål Ove. Skulle denna arsenal göra grannarna avundsjuka :)
 
Svar: 305x90 mm

Jag vinner aldrig några tävlingar men jag har en hel del vinnande idéer - det är bara tid, virke och bra verktyg som har saknats. Nu har jag i alla fall gott om tid och tänkte bygga den där gästattefallaren som skulle innebära en smärre revolition i mitt sociala men ack så trångbodda liv. Från det perspektivet skulle en uppsättning nya verktyg betyda minst 25 % ökad sannolikhet för att projektet når slutbesiktning. Resten hänger på en beslutsam hustru, bråkiga nattgäster och en stapel nysågat.
 
Svar: 1, 305 mm x 90 mm

Håller på att planera ett staket med tillhörande skärmar/vindskydd, och en uppsättning bra maskiner skulle komma väl till pass!
 
Svar 1. 305 mm x 90 mm
DSC_0272.jpg
En Bild Säger mer än tusen ord.. vinner man så lovar ja lägga upp en tråd på mitt projekt =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.