Svar: 1. 305x90

Åtta år av lågkostnadsrenovering i huset med hjälp av råd från Byggahus.se, byggvaror från Bygghemma.se och massor av svett. Och nu ska ett helt nytt, fast gammalt hus fixas borta, fast hemma på finska sidan av viken. Barnvagn och väskor stoppar plats för släp av verktyg fram och tillbaka och plånboken stoppar nya inköp. Så det blir som ofta mest arbete även på "semestern". Med AEG i en hjälpande trio med Byggahus och Bygghemma, kanske det ändå blir tid över att bygga sandslott med barnen?
 
Svar 1. 305x90 mm

Vilket kap! Min sambo sågar ofta det jag har byggt själv då det tar för lång tid. Med detta kit så skulle jag nog kunna kapa halva byggtiden om jag bara får slipa lite på mina "skills". När jag såg tävlingen så blev jag alldeles excentrisk!

Såg en tiger igår förresten.. tiger såg inte mig.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Svar 1, Jag behöver dessa för att slippa låna av andra jämt när man vill bygga nåt
 
1. 305 x 90 mm

Ny altan "byggs" as we speak utan att jag har en aning om vad jag gett mig in på. Det känns som att jag skulle behöva all hjälp jag kan få - detta skulle onekligen ge mig mindre huvudbry och åtminstone någon timma extra umgänge med barnen istället för att nödgoogla efter verktyg på semestern!
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm
Då sambon är höggravid och ny tillbyggnad behöver byggas för att få plats för den växande familjen. Lilltjejen på 2 år vet hur man använder en hammare i varje fall så lite hjälp får man :)
 
S
Svar1. 305 mm x 90 mm.
Hade varit trevligt att utökat verktygslådan med några nya trevliga verktyg att använda vid alla möjliga behov
 
1. 305 mm x 90 mm

Med planer på ett nytt altanbygge,
behöver jag kapa trallen med någon form av tillhygge.
När det är klart ska ändorna slipas,
annars kan en sticka i foten få det att lipas.
Men först ska den gamla altanen bort,
och med en AEG tigersåg så går det fort.
Att vinna prylarna skulle få mig att le,
så nu håller jag tummarna byggahus.se
(y):cool:
 
D
Svar 1

Efter fem år i huset är det dax att renovera, tänker börjades döttrarnas rum, badrum och sedan riva väggar. Dränera och isolera grunden. Därefter trädäck runt huset. Att göra detta blir så mycket enklare med vettiga verktyg!
 
1 305x90mm
Med detta sätt hade jag kunnat bygga fler roliga saker till dottern har precis byggt en sandlåda som inte var helt lätt att såga för hand. Nu återstår slipning och målning men kan nog ta ett tag då slipning för hand är rätt drygt. Med dessa maskiner hade vi även kunnat ta på oss att bygga en lekstuga till dottern även om vi inte är så kunniga.
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm

Motivering: Jag har lovat hjälpa kompisen att i sommar riva en vägg och sedan renovera hans kök, så denna verktygsarsenal från AEG Powertools skulle inte bara komma till nytta för enbart mig själv - dubbel glädje liksom :)
 
1. 305 mm X 90 mm

Har precis flyttat från lägenhet in i ett hus byggt 1948 där ALLT är från just 1948. Farbrorn som byggde huset och har bott där tills nu har inte renoverat något, inte ens tapetserat om sedan huset byggdes. I ett försök att rusta upp fastigheten (först och främst ordna sovrum till mina 3 barn) skulle dessa verktyg komma väl till hands!
 
1. 305 mm x 90 mm

Jag har precis köpt ett gammalt missionshus från 1870-talet på ca 400m2. Jag kommer nog kunna nöta ut flera uppsättningar verktyg innan det nödvändigaste är fixat...
Det blir nog en projekttråd här på forumet vad det lider för dom som är intresserade.
 
1. 305 mm x 90 mm

Oj, till stora uthusreniveringen vore dessa verktyg riktigt bra.
Tigersågen för allt att kapa när vi river, kap- och geringssågen för när vi ersätter de gamla reglarna och golven.

Excenterslipen skulle hjälpa oss väldigt att fräscha upp och renovera allt som gammelmormor lämnade i uthuset och härbret.
 
1. 305x90
Med ett till barn på väg och påföljande utbyggnader så krävs det verktyg som man kan lita på!
 
Svar nr 1

Efter 5 år med hus så är det pinsamt vad lite riktiga elverktyg vi äger. Det har blivit några små byggprojekt under åren men utan verktyg så försvinner lusten att bygga.
Med dessa verktyg kan barnens kiosk och en ny altan bli verklighet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.