O
Tja.... vad är egentligen problemet?
har man som man säger "rent mjöl i påsen" så är väl hårdare tag med att granska medlemmar inget problem?
Det hör ett konsumentforum till att det bara ska vara konsumenter som skrivet, utan att tjäna några pengar på produkten.

Jag vill tro att våra moderatorer har ganska bra koll på vad som gäller och att de diskuterar med varandra om de är osäkra. När det då gäller medlemmar som måste granskas så vill jag även där tro att de inte bara kastas ut. utan att man låtit medlemmen komma till tals innan.
 
quick skrev:
Tycker jag inte! För i sånafall blir vi minst två. Det är iallafall i mina ögon en väldig skillnad på att komma med goda råd och tips på felsökning jämfört med att sprida propaganda.
Iofs. Men de senaste åren har det här delforumet mer gått mot hur man hittar en så bra klippare som möjligt på det absolut billigaste sättet. Jag tycker det är skittråkigt när alla diskussioner handlar om hur man ska komma undan så billigt som möjligt. Lite prisjaktshets.

Jag är jävligt bra på det jag gör, och jag är inte beredd på att ge bort min kompetens gratis längre. Fokuserar på jobbet under arbetstid och drar ner på det på fritiden. Ganska skönt att vara lite ledig ibland med.

Egot behöver inte uppskattningen från byggahus längre helt enkelt.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Jag är lite delad till det här. Att göra reklam för sitt egna märke går ju helt bort. Sånt vill vi självklart inte ha. MEN, det är ju folk som jobbar med olika produkter som verkligen kan ge experthjälp. Vet inte hur många råd som jag läser här som är helt uppåt väggarna. Finns bra mycket fler medlemmar här som kastar ur sig råd i högervarv utan att ha ett rätt. Men jag antar att sånt självklart ingår när man frågar efter råd på ett forum.
Dock vill jag inte gå miste om experterna som finns här.
 
Jag kan förstå Marlens start av denna tråden. Delforum Robotgräsklippare har ju vuxit något väldigt senaste åren och med tanke på utveklingen och hur många fler som köper så är det en källa till val av klippare för många. Jag har ju själv bidragit med mycket kunskap sedan jag började titta på robot och senare köpte mig en också.

Att få ett helt rent delforum utan de som jobbar hos ÅF med eget intresse kommer bli mycket jobb med att utreda nu och ven framöver.

Vet egentligen inte varför jag skriver i tråden men tycker det vore synd om många av de med djup och bred kunskap lämnar tråden, oavsett vilket märke och modell man förespråkar
 
Så länge man är öppe med vilken relation man har till produkten är det bra men " insider information". När säljare försöker ge intryck av att vara neutrala är inte alls bra. Men det första alternativet ärju inte tillåtet, så det är inte konstigt att folk svarar utan att vara öppna med att de är partiska.
 
pegasodavid skrev:
" Jobbar man på ett företag som tjänar pengar på att sälja en typ av Robotgräsklippare ska man inte diskutera här...."

Nu är ni väll ändå ute och seglar!?

I vissa forumtrådar är det underbart att ha med någon "som jobbar med att sälja Robotgräsklippare". Om ni bara viste hur mycket hjälp vi fått av tex: "boltis", så skulle ni aldrig skriva den idiotiska meningen "som jobbar med att sälja....".

Vad jag har sett, så har boltis alltid varit saklig och aldrig talat illa om någon konkurrentmaskin! Om han slutar skriva på forumet, så finns det i alla fall en forumtråd som tappar expertiskunskap och saklig, trovärdig hjälp på problem! Och i förlängningen även forumbesökare, då kvaliteten på svaren kommer att sjunka!

Dra inte alla "som jobbar med att sälja..." över en kam, se för fn till att de som ger forumet hög kvalitet stannar kvar!
Håller med föregående skribent!

Jag har fått extremt bra hjälp av Boltis här inne. Han har varit väldigt hjälpsam. Utan honom hade jag spenderat sjukt mycket onödiga pengar på att laga min Stiga Robot.
Boltis ska ha GRYM STOR CRED!

G
 
  • Gilla
boltis
  • Laddar…
Så länge de är öppna med vilka kopplingar till branschen de har så brukar proffsen vara en stor tillgång.
 
  • Gilla
CandyManX
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.