Vinn ny verktygsarsenal!

aeg.jpg

Veckans tävling lär få renoveringssugna att dra på smilbanden och vässa sina motiveringar. Vinnaren plockar hem både kap- och geringssåg, tigersåg och excenterslip från Bygghemma, samtliga tillverkade av välkända AEG Powertools.

Kap- och geringssåg AEG Powertools PS 254L: Kraftfull maskin med stor geringskapacitet, perfekt till svåra sågapplikationer.
Tigersåg AEG Powertools US 900 XE: Smart och lätt tigersåg på 900 watt, med både djupanslag och pendelfunktion.
Excenterslip AEG Powertools EX 125 ES: Kompakt och ergonomisk excenterslip med 125-millimeters slipplatta, variabel hastighet och en kombination av mjukstart och motorbroms för precisionen.

Totalt värde cirka: 5 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du bör vinna.

Fråga: Vad har AEG Powertools PS 254L för maximalt tvärsnitt vid 90 grader?


1. 305 mm x 90 mm
X. 305 mm x 70 mm
2. 280 mm x 90 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 24 juni

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och AEG Powertools för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
arylavils och 5 till
  • Laddar…
1, 305 mm x 90 mm

Som kommande hyresvärd med ett hus med stora renoveringsbehov skulle dessa passa som handen i handsken! :)
 
Redigerat:
Svar Nr 1. 305 mm x 90 mm
Skulle sitta fint med dessa verktyg inför sommarens och höstens projekt.
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm.

Efter inbrott där det mesta försvann så skulle dessa verktyg verkligen vara välkomna!
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm

Då det börjar bli dags att sätta panel på garaget så behövs det verkligen en vettig kap & gersåg. Dagens såg har jag fyndat på en loppis får flera år sedan som varken fungerar tillfredsställande eller är snäll mot öronen så detta verktygspaket hade varit toppen för mig. En vinst skulle göra att jag slapp belasta semesterkassan med detta inköp. Tigersåg och slip är något som saknas i hushållet och med en villa från 1939 så vore det skönt att slippa låna varje gång.
 
Svar Nr 1. 305 mm x 90 mm

Ska riva mitt gamla gästhus och bygga ett nytt. Är inte snickarvan men jag ska nog lära mig. Ser ut som att dessa verktyg kommer att få bevisa sin kapacitet.
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm.

Ska byta panel på huset samt att riva vårt uterum för att sedan bygga ett nytt.
 
Svar nr: 1 305 mm X 90 mm

Då vi ska riva ett förråd & bygga ett nytt för att just ha verktyg & diverse trädgårdsaker i kommer dessa verktyg att passa perfekt.
Tigersågen kommer att användas flitigt vid rivning & Kap- och geringssåg kommer väl till pass då det ska kapas brädor.
 
Rätt svar Nr 1. 305 mm x 90 mm
Att motivera varför man behöver dessa verktyg är lite som att motivera varför man behöver en kyl och frys. Det är inte livsnödvändigt med de gör livet så mycket enklare att leva.
 
Svar nr: 1

Som husägare finns det alltid projekt och renoveringar. Skulle underlätta arbetet.
 
Svar: 1. 305 mm x 90 mm

Som nybliven husägare sedan gårdagen skulle dessa kvalitetsverktyg passa perfekt.

Gerkapen till den kommande staketbyggnationen.
Vem vill ha småbarn i en trädgård där gräsmattan övergår till 70-väg utan hinder?

Tigersågen och slipmaskningen till uppfräshningen av gäststugan, vi flyttar en bit från vänner så det är fint att kunna låta dem sova över.
 
Svaret är 1. 305 mm x 90 mm

Med hus o stall å uthus därtill
står byggandet aldrig riktigt still.
Men ibland är självförtroendet nere i bott
inget man gör blir som det bort.
Man skyller då gärna på den billiga skit
man köpte i närmaste stormarknadsbutik.
Så tänk vilket mod det skulle inge
med ett verktygsset från AEG.
Då blir misstagen ett minne blott
och slutresultatet riktigt flott.
 
  • Gilla
rockin_john och 2 till
  • Laddar…
1. 305 mm x 90 mm

Med nyköpt hus sen några veckor tillbaka där ALLT ska byggas om skulle dom här komma väl till pass. Bland dom första projekten ligger att göra ett av sovrummen till walk in closet. Några PAX-stommar kommer inte andvändas utan allt måttbyggas, kan gissa hur många gråa hårstrån som kommer besparas med en bra kap-ger istället för fogsvansen.
 
1, 305 mm x 90 mm

Under hösten flyttar vi in i vårat första hus. Med hög mitivation hoppas vi kunna nyttja alla tips och kunskaper som finns på Byggahus.se och dessa verktyg skulle passa perfekt i den tomma verktygshyllan.
 
1. 305 mm x 90 mm

Skulle vara fenomenalt om man kunde utöka den torftiga verktygslådan hemma. Denna samling är precis vad jag skulle behöva för att ta mig an att bygga egna utemöbler till mig och katterna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.