Hej!

Jag ritar och ritar på vårat hus, men får inte riktigt till det. Vi vill ha ett hus som är ganska enkelt, inget vinkelhus utan ett "vanligt"hus med sadeltak. Ca. 130-140 kvm.

Eftersom vi har ena sidan mot havet så vill jag ha det stora sovrummet, samt kök och vardagsrum mot havet. Jag vill även ha entren från den sidan. Mellan kök och vardagsrum ska det vara helt öppet, men dom kan ligga antingen brevid varandra, eller mittemot, om ni förstår hur jag menar. Vi ska ha minst tre sovrum, två badrum, varav det ena är kombinerat med tvättstuga och tvättstugan vill vi ha i anslutning till sovrummen, inte köket som det är på många ritningar. En groventre ska vi också ha, i anslutning till tvättstugan (för att lotsa in smutsiga hundar :)) och där ska vi även ha förråd/hobbyrum.

Jag surfar runt för att få tips och ideer, men många hus känns lite för "krångliga" och blir därför dyra att bygga.

Kanske någon har någon länk till ett hus som uppfyller våra krav, eller har en egen planlösning som kanske skulle vara lite hjälp på vägen?

Tack!  :D
 
Jag håller också på och försöker skissa på en planlösning där önskemålen är snarlika dina. Det går inte så bra. Jag får inte heller till det. Vi vill ha kök,vardagsrum på entrésidan, i närhet till varandra. Många fönster för att få in ljuset. En groventré som är skilld från den stora tvättstugan med en dörr. Fem sovrum varav ett på entréplan och fyra på övervåningen är tanken. Ett allrum på övervåningen. Gärna ett gäst/arbetsrum om det går att knö in.
Många skisser blir det..........
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.