BirgitS
Vi vill flytta en vägg och ta ner några andra väggar i vår lägenhet i centrala Stockholm. Det medför även att eluttag och liknande behöver flyttas, tak och väggar behöver målas samt parkettgolv och hallens klinkers måste läggas om.

Någon som kan tipsa om den typen av företag som gör ett bra och noggrant jobb?
Eller för den delen företag man ska undvika?
 
BirgitS
Ingen som anlitat någon snickare i Stockholm?
Det går ju bra att skicka ett PM också om ni misstänker att det skulle tas för reklam.

Jag har anlitat elektrikern JW El & Allservice i Västerort AB och varit nöjd med Jannes jobb eftersom han var lyhörd, kommit med egna förslag och så vitt jag kan bedöma gjort ett bra jobb.
 
S
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
sinuslinus skrev:
[länk]
Tack!
På vilket sätt har du kommit i kontakt med dem?
De ser ut att vara inriktade på stora ny- och ombyggnader.
 
S
Jag tror de tar helhetsansvar med underentreprenörer. Ring och prata med dem i alla fall.

Jag har jobbat ihop med dem lite grand för flera år sen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Tack det ska jag göra :)

Eftersom man bör ta in offerter från flera, och i dagens läge är det ju inte ovanligt att en del inte är intresserade alls, så tar jag gärna emot fler tips.

En kollegas kompis har anlitat "Rafael Björling Bygg och konsult" som i sin tur anlitar andra hantverkare. De är nöjda med jobbet (snabba, pålitliga, kontaktbara, lösningsfokuserade, informerade), men man vet ju inte om det blir samma hantverkare man får. Det företaget hamnade på "Svarta listan" för 4 år sen också, dock kan jag inte hitta någonstans vad ärendet gällde.
 
Redigerat:
BirgitS
Någon som känner till dessa företag:

Palma bygg/totalentreprenad
Likana bygg & platt
Magnus byggare
Bygg och inredningsgruppen (tack till den forummedlem som tipsade om dem)

Såvitt jag kan bedöma verkar deras ekonomi vettig och de får bra betyg på olika sidor med omdömen, men jag vet att det förekommer falska omdömen, så om någon har hört bu eller bä om dem så uppskattar jag den informationen. :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.