Hej!

Svärfars högtryckstvätt, en Kärcher K3-150 användes mycket för att rensa våra gamla avloppsrör som det ständigt blev stopp i. Avloppsrören är bytta, men högtryckstvätten fungerar dåligt nu och jag känner mig lite ansvarig.

Slanganslutningen på högtryckssidan mot maskinen hoppar dän när man försöker spola vatten.

Det är den invändiga gängan i plast i den "överfallsmutter" som sitter på slangen mot pistolhantaget som blivit dålig på ena sidan.

Går det att reparera detta på något vis eller är det bara att köpa en ny slang?

IMG_20160613_165129.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är nog svårt att laga.
Ett alternativ kan vara att lägga på lite epoxy och sedan skruva dit den och låta det härda. Men då kommer det nog inte gå att ta loss den någonsin igen, så det är nog egentligen ingen bra idé.
 
Charlieboyen skrev:
Hej!

Svärfars högtryckstvätt, en Kärcher K3-150 användes mycket för att rensa våra gamla avloppsrör som det ständigt blev stopp i. Avloppsrören är bytta, men högtryckstvätten fungerar dåligt nu och jag känner mig lite ansvarig.

Slanganslutningen på högtryckssidan mot maskinen hoppar dän när man försöker spola vatten.

Det är den invändiga gängan i plast i den "överfallsmutter" som sitter på slangen mot pistolhantaget som blivit dålig på ena sidan.

Går det att reparera detta på något vis eller är det bara att köpa en ny slang?

[bild]
Kolla med Hydroscand om de kan göra något.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.