Hej!

Vi har i full rulle med att börja planera och budgetera höstens badrumsprojekt och skulle vilja ha lite input från folk som lever med denna lösningen till vardags.

Då badrummet inte är tillräckligt stort för att kunna husera både dusch och badkar så har vi fått inse att vi så snällt får kombinera dessa två.

Badkaret vi kikar på är Svedbergs Z1700 duschbadkar som finns med både en eller två duschdörrar. Det vi undrar är om man behöver två duschdörrar eller om det funkar som fina fisken med bara en?

Vet att flera här inne har en lösning med duschdörr och det är era åsikter jag vill åt, hur fungerar det med duschdörr/ar egentligen? :)

MVH
 
Först och främst, behöver ni badkar?
Duschvägg fungerar bra och ser lite lyxigare ut men draperi fungerar lika bra. Jag skulle ta en dörr bara, tycker två ser lite "instängt ut".
 
Ja det är någonting vi känner att vi vill ha, dels ur framtidssynpunkt med barn men även för min egen del då jag kan uppskatta ett avkopplande bad då och då.

Om vi valt att bara ha en duschhörna så hade vi dessutom fått en outnyttjad vrå längst in bredvid duschen och då kan man lika gärna ha ett badkar som fyller ut det utrymmet :)

Angående duschdörr så håller jag med dig utseendemässigt, frågan är bara hur det blir med skvätt från duschen. Vanligtvis så brukar man ju i små badrum där man använder sig av den här lösningen ha allt uppradat längs med en vägg (handfat, toa, dusch/badblandare) men så kommer vi inte ha det utan vår blandare kommer hamna på motsatt sida då vi helt enkelt inte kan ha allt på samma vägg.

Ska kila upp och ta ett foto så och förklara hur vi tänkt möblera så förstår nog alla vår tanke :)
 
IMG_20160613_193010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär ser det ut idag, otroligt iögonfallande! :wow:

Tanken är att badkaret ska stå längs med kortväggen längst in med blandaren på vänstra långväggen.

Bredvid badkaret till höger ställs WCstolen och mellan dörren och WCn kommer kommoden hamna. Här kommer även väggen flyttas in lite för att få bättre takhöjd vid spegeln då jag idag bara ser halva ansiktet i spegeln. Men som synes så har vi idag ett skåp i den vrån jag talade om, dock så är duschkuren bara 90x65cm stor.
 
Tror det blir bra med en dörr bara, sprätter ju mest runt duschen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.