Svenska badrumsinredningar importerar intressanta spa-bad som antagligen är från Kina och säljs sedan enbart till återförsäljare, som t.ex. Stuvbutiken, wellnessathome, svenskaspa4u och buildor...

http://www.svenskabadrumsinredningar.se/utomhus.html

Importören har satt ett högt rekommenderat pris och sedan kan ÅF själv prissätta dem. Billigaste slutpriset ser ut att vara ungefär halva priset av rek pris.

Intresserant för oss är modeller såsom Earl och Denver.

Har inte hittat mycket information på vad andra tycker om dessa, så det hade varit intressant att lyfta detta i ett forum som det här. Någon här har kanske erfarenhet av dessa eller liknande produkter? De kan lämna 3 års garanti och har lagt mycket pengar på att ta fram en snygg produktbroschyr.

Frågan är också hur pass säker man kan vara på att man får hjälp med att hitta eventuella reservdelar om några år.. T.ex. spa-lock och annat som verkar vittra sönder med tiden...
 
Har ett Earl ståendes hemma, har dock inte testat det än då jag håller på att bygga klart altanen runt om.

Men längtar efter att få starta det.
 
fredri_k
Kikar också runt på lite Spa, såg att de var med på en mässa och deras Earl kunde man köpa för 50k där, deras uppvisnings ex. Vad fick du själv betala och fungerar det bra? Kvalitet?
 
En riktig djungel där man inte kan se varför vissa säljs ut för dubbla priset. Alla vill ju ha bästa möjliga spa-bad för pengarna! Inte ens här på forumet kan man få någon att skriva något om sina investeringar.
 
Jag har ett Vancouver som jag betalade 69.000:- för.

Jättenöjd! Har fungerat klanderfritt (även om det bara är ett halvår gammalt). Pumparna går tyst och badet är väldigt energieffektivt. Hög kvalitetskänsla rakt igenom måste jag säga.

Det enda jag är negativ till är företagets rent ut sagt löjliga utgångspriser. Mitt bad ska kosta 125.000:- enligt listpriset. Hoppas ingen betalar den summan. Badet är byggt i kina och då ska det också vara betydligt billigare än ett som tillverkas i Sverige eller USA.

Har för övrigt inget negativt att säga, återstår att se hur det klarar tidens tand. Har i alla fall 3 års garanti.
 
Hittade du någon firma som sålde med den prislappen, eller prutade du ner priset?
 
Prutade, efter besök på mässa. Men har sett att vissa firmor säljer demoex för samma pris.
 
Hej!

Jag har precis köpt en Denver SPA och tycker manualen ger väldigt lite information. Kan någon berätta för mig hur jag tömmer vattnet på bästa sätt?

/Andreas
 
Oavsett modell - köp en dränkbar pump. Absolut smidigast och snabbast!
 
joni skrev:
Oavsett modell - köp en dränkbar pump. Absolut smidigast och snabbast!
Ja jag tänkte nog det. Såg att Kärcher hade en modell, är det någon som vet något om den? Behöver man en pump för smutsigt vatten?
 
Andreas Ahnlund skrev:
Ja jag tänkte nog det. Såg att Kärcher hade en modell, är det någon som vet något om den? Behöver man en pump för smutsigt vatten?
Om du bara skall ha den till Spabadet så är det för rent vatten du skall ha sen spelar modell inte så stor roll. Köp en billig :)
Själv köpte jag en på Jem&Fix för ca. 300:- som funkar fint. Tömmer mitt bad på 15min.

Om jag tömmer via avtappningen som sitter på badet så tar det flera timmar....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.