Ska bygga nytt och vill ha nåt vattnigt.:x:D
Vad använder man mest tycker ni som har.
Orkar man värma tunnan? Låter man spa badet vara igång eller står det bara avstängt?
Är det ett jävla städande i poolen för att ung''''''''' bara drar ner sand och gräsklipp i den.

Kort sagt. Vad ska man satsa på?
Själv älskar jag vatten och kan ligga i timmavis om bara tiden funnits.
Har beslutsångest jävlar om vad man ska ha.
 
Alla tre så klart ;)
Jag har inget, men skall det vara utomhus hade jag valt tunnan då den är enklast att använda året om.
 
Det är inte mycket städande av Pool om man har pooltak. Jag håvar skräp från botten kanske en gång per vecka, dammsuger botten varannan vecka och så lite chockklor tre-fyra gånger per säsong (maj-september).
Jag kör med saltvatten och klorinator.
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Bestäm dig för om du vill plaska i vatten på sommaren eller på vintern. Är det sommar så blir det pool, är det vinter så blir det spa eller tunna.
 
  • Gilla
ett_em
  • Laddar…
Har samma dilemma. Har gjort som så att jag för dagbok detta året, och noterar de dagar då det hade varit möjligt med vädret att bada i poolen. Sen får vi se vid årets slut om vi kommer upp i rimligt antal dagar som motiverar 100000 kr till en riktig pool. Det är främst det som hindrar oss (med ett barn på 3 år) att skaffa pool, att vi inte kommer att hinna använda den tillräckligt pga att svensk sommar är som den är. Tror inte vi kommer att simma speciellt mycket om det är 15 grader ute och ösregnar, även om vi har pooltak. Utan kravet är +18 och sol minst halva dagen för att det ska räknas som en "pool-dag". Med stabilare sommarväder hade vi byggt en pol för 10 år sen när vi byggde huset, nu har vi gått och velat i så många år så det är dags för lite pseudovetenskap ;)

/S
 
  • Gilla
llehs
  • Laddar…
Det finns något klokt i det tänket, för när nyhetens behag lagt sig lyxbadar man mest och det är vid finväder. Samtidigt tror jag det är lätt att undervärdera dessa gyllene tillfällen......vardagslyx skall inte undervärderas.
 
Det blev/blir så här.
Huset är klart sen ett år tillbaka.
Jag har 70m till en grund insjö. Och 200m till badplats. Resonerar så att där kan vi bada varma sommardagar. Köper ett spabad och ställer på altanen som kan användas betydligt oftare. Som MathiasS skrev. Man ska inte underskatta vardagslyxen.
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi har ett spabad på altanen, med tak, utanför badrummet. Uppvärmt året om och används året om. Nästan bäst en klar vinterkväll med stjärnhimlen ovanför.
 
  • Gilla
Tjoa
  • Laddar…
Angående Spabad...Vad tror ni om att ha ett spabad på en inglasad altan. Öppet på fina sommardagar och stängt höst och vinter. Eller kommer fukten ställa till det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.