Worx 792e.1
Hej på er
Går i funderingar att skaffa en 792e.1. Hur lång begränsningskabel kan man ha till den ??? Har en tomt på 2000kvm, räknar jag bort hus garage osv.... Är det ca 1500kvm gräsmatta kvar som ska klippas, då räcker det väl med denna 792e.1 som klara 1500kvm eller????
Ni som har denna modell, vad tycker ni om den ?

Mvh
 
Kantklippning

Hur ställer man in kantklippningsfunktionen på en wg 796e. Jag har letat i bruxen men hittar inget där.
Någon som vet ?
/Bosse
 
Svarar mig själv
Hittade svaret i ett tilläggsblad "Programmering"
/Bosse
 
Hei! Har en 793e som stanser midt på plenen og sier den er utenfor sonen. Har byttet ladestation men det hjelper ikke. Virker som om det skjer når batteriet er nesten utladet og den skal gå til lading. Kan man justere hvor lav batterispenningen skal være før den går til lading? Kan det være for stor avstand diagonalt mellom ytterkabelen?
Petter
 
Om du har en stor öppen yta och den stannar mitt i så kan det nog tyvärr vara så att det är för långt mellan slingorna ja.
 
  • Gilla
NAVERUD och 1 till
  • Laddar…
Hei, har en 796 med 1.26 som oppfører seg merkelig. Noen ganger går den ut en runde hvor den følger tråden helt rundt uten å klippe (kniver står stille). Dette kan den finne på å gjøre utenfor programmert tidsvindu (0900-1300). Har f. eks. sett dette flere ganger på kvelden. Har også sett at den rygger ut av ladestasjon og rett inn igjen uten å gå ut å klippe. Kantklipping er skrudd av i menyen. Noen forklaring på dette? Ellers fungerer alt som det skal.
 
Precis så har min börjat med också. Märkte aldrig det förra säsongen men nu ger den sig ut ibland, letar upp kanten igen och åker hem utan att kantklippa. Tycker mig se att det är ca 7 timmar efter att den gått in för laddning sist. Det som skiljer mot förra säsongen är att det är väldigt sällan lampan lyser grönt någon längre stund, utan den är röd för det mesta även om displayen (och web-infon) visar att den är fulladdad.

Fått börja stänga av strömmen på den nattetid för att slippa vakna av den.
 
  • Gilla
Øyvind Sløgedal
  • Laddar…
Hej har en robot som jag försöker uppgradera utan att lyckas. Gör enligt instruktion men den "tar" inte uppgraderingen. Tips och tricks någon? Hänvisa gärna till tidigare aktuellt inlägg.
 
UlfTolf skrev:
Hej har en robot som jag försöker uppgradera utan att lyckas. Gör enligt instruktion men den "tar" inte uppgraderingen. Tips och tricks någon? Hänvisa gärna till tidigare aktuellt inlägg.
Sök på "FAT32" i den här tråden, ger flera förslag på tips och tricks gällande formatering, uppackning av filerna, filändelser m.m.

Återkom om det inte fungerar.
 
Min 796E har börjat köra utanför linan.

Om man skall mäta spänningen i linan hur gör man bäst?
En multimeter?

Vilket värde anses som OK?
 
Testa äldre USB minne på några MB.
 
Hej!

Köpte en WG791E1 för ca 3 månader sen som har funkat kanon tills häromdagen..
Hittar "Hogge" en halvmeter från laddaren helt död, ställde honom i laddstation men denna blinkar grönt/rött. Provade att trycka på start knappen ett svagt livstecken kom och gick lika fort. Har testat att lägga ut en ny provisorisk slinga men får samma lampor att lysa på laddstationen. Nån som har en idé om vad som kan ha hänt?
 
Lars Jonasson skrev:
Hej!

Köpte en WG791E1 för ca 3 månader sen som har funkat kanon tills häromdagen..
Hittar "Hogge" en halvmeter från laddaren helt död, ställde honom i laddstation men denna blinkar grönt/rött. Provade att trycka på start knappen ett svagt livstecken kom och gick lika fort. Har testat att lägga ut en ny provisorisk slinga men får samma lampor att lysa på laddstationen. Nån som har en idé om vad som kan ha hänt?
Låter som kretskortet i laddstationen gett upp.
 
Trafen till Min WORX är specad till 24 V på etikett. Lite märkligt med tanke på 28 V batteri i klipparen.... Den har nu gått sönder och när jag mäter på grannens traf är det ca 32 Volt! Vad är det för traf eg. ?
 
beck777 skrev:
Trafen till Min WORX är specad till 24 V på etikett. Lite märkligt med tanke på 28 V batteri i klipparen.... Den har nu gått sönder och när jag mäter på grannens traf är det ca 32 Volt! Vad är det för traf eg. ?
Det är väl under laddning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.