20151204_203229.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har ett gammalt uterumstak från '93. Det börjar nu bli små hål i kanalplasten och jag vill byta ut kanalplasten mot ny kanalplasten. När jag frågar runt i affärer så har jag fått nej överallt kring om deras kanalplast passar på mitt tak. Jag är okunnig inom området men jag tror det heter att jag endast har en balk som taket vilar på (se bild) istället för många tvärbalkar som det verkar vara standard för idag. Är det kört för mig (eller snarare inhyrd hantverkare) att lägga ett nytt kanalplast på befintlig stomme.

Jag ber om ursäkt om all terminologi inte är rätt men jag hoppas ni förstår min fråga.
 
larsbj skrev:
Det borde gå att byta bara plasten mät tjocklek och bredd på skivorna, och kolla vad som finns att köpa.

Här är en som klarar 2200mm regelavstånd.

[länk]
Ska få hit min kompis till helgen som ska "öppna upp lite" för att kolla om man kan göra som du säger.

Är det någon som lagt nytt tak enligt den modell med en tvärbalk som jag har?
 
Tror du ska leta efter en leverantör av kanalplast där man inte måste skruva fast aluminiumprofilerna. Skånska Byggvarors skruvas, men kolla Willab gardens plastprofiler. Tror att de bara snäpps ihop.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.