Fixat trädgårdsbevattningen. Gjort ett golv av gallerdurk som jag hängt i armeringsjärn strax under marknivå, sedan har jag installerat och testkört pumpen med gott resultat.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Plockat syrenblommor och satt en sats saft på dom. Skördat mer rabarber till vinet som ska sättas sedan samt plockat spenat. Älskar att man kan börja skörda lite mer nu.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vår vackra klematis blommar, så stora fina lila blommor.. (y)

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I övrigt rensas det ogräs och byggs (kittas fönster) på växthuset! Vi hämtade sista glasen från glasmästaren igår (trekantiga).. Snart är glasdelen klar :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Hemmakatten
Äntligen sent omsider är potatis och lök planterat.
 
Redigerat:
Fångat in en vildkanin som skadats av grannens katt. Sen en tur till djursjukhuset för avlivning. Trist dag i trädgården.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Medan mor i huset planterade blommor så planterade jag och sonen en motorcykel.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 6 till
  • Laddar…
Nu är brunnen åter i drift, vattnet var klart och smakade gott! Jula-pumpen leverar ett helt ok tryck.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Skördat första omgången av rädisor

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Påbörjat ännu en odlingsyta där vi la över en presenning i höstas för att kväva gräset. Fungerade finfint men hade som väntat behövt ligga ett år till för att verkligen ta död på allt.Nu är halva ytan beredd och har sått majs på denna. Får fortsätta med resten imorgon så jag kan så de sista bönorna.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Blev en kort dag i trädgården idag, men har fortsatt på odlingsbänken. 2 av "modulerna" är nu klara och ska fyllas med jord. Kommer att bli jobbigt ;)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
AndersPS skrev:
Blev en kort dag i trädgården idag, men har fortsatt på odlingsbänken. 2 av "modulerna" är nu klara och ska fyllas med jord. Kommer att bli jobbigt ;)
Det går åt mycket mer jord än man tror *pust*
Men sen så.. är det bara att odla på :D
 
Visste att jag glömt nått, hade ju bestämt mig för att prova odla majs i år!
Hade jag helt glömt av.. :x
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
@Snigla: Du får göra som vi ett år till. Köra på "butiksodlat" :D
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
mexitegel skrev:
@Snigla: Du får göra som vi ett år till. Köra på "butiksodlat" :D
Ja det får nog bli så, får skriva på "kom-i-håg-listan" till nästa år.. (som jag som vanligt tappar bort.. men det är ju ambitiöst att försöka skriva lapp iaf haha)

VI har iaf ploppat ner lök och potatis i år, trots att vi inte skulle odla sånt haha.. men nu provade vi (kupade potatisen i helgen :D )
 
Korvgubbe
Numer skriver jag alla mina listor i telefonen. Betydligt lägre risk att man tappar bort dem, glömmer dem i "den andra jackan" eller låter dem gå med en vända i tvättmaskinen.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.