Hej

Ja har köpt en indego connect som var begagnad, och utan manual.
Jag har installerat den och den är igång och klipper.
Men några frågor ändå.

1. om klipptiden inte räcker till en dag, fortsätter den då där den slutade sist? Alltså om tidsschema är inställd ex 08.00 till 12.00 onsdag, och den inte hann gå över alla arealer, fortsätter den då där den slutade när nästa tidsschema faller in?

2. startar den i olika klippzoner varje gång, eller kör den samma mönster?

Jag är inte hemma och kan se han klippa, därför mina frågor. E förövrigt nöjd!
 
Redigerat:
Ingen som vet eller orkar svara?
 
Ny modell för året och många köper den med installation och är inte intresserad av inställningar mm. Så du få ge det lite tid.
 
Sorry, trodde det var Gardena 1200 du menade...
 
Tror att du lättare får svar om du håller dig till den tråd som redan finns om den här klipparen:
https://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/253643-bosch-indego-connect-robotklippare.html

Men för att försöka svara på dina frågor :)

1: Ja, den fortsätter där den slutade. Men vår första höll bara i 2 månader...sen tog det 2 månader att få en ny så vi hann inte köra den så länge. Du kan dock alltid kolla i appen hur den har klippt...dock är den lite seg med att uppdatera sig. I år, eller slutet av förra säsongen, så har dom släppt en ny mjukvara till klipparen, samt att dom nyss har släppt en ny app till telefonen med bl.a. "smart klippning" så vi har inte hunnit bilda oss en uppfattning om det blivit bättre. Vi har precis aktiverat det "smarta" läget för att se hur den fungerar/sköter sig.

2: Ja, den klipper olika varje gång. Det kan du som sagt se i appen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.