Vinn exklusiv skärbräda finsnickrad just för dig

skärbräda_wikströms.jpg
En av snickeriets personliga skärbrädor.

Wikström Interiör & Snickeri är ett litet och personligt snickeri där varje möbel får en unik touch, så även deras skärbrädor som ingen är den andra lik. Skärbrädorna tillverkas av ändträ.

- Ändträ sjunker ihop en aning när man sätter kniven i vilket är väldigt snällt mot knivarna. Träet går sedan tillbaka en aning, självhelande, så det blir väldigt få märken i skärbrädan. Eftersom allt ändträ är upp går det dessutom att få in en stor mängd olja i dem så de stöter bort vätskor bättre, säger Alexander som driver snickeriet.

Nu har du chansen att vinna en av dessa personligt snidade skärbrädor!

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt välja ut en produkt du gillar lite extra hos Wikström Interiör & Snickeri och motivera varför du tycker om just den.

Fråga: Vad utmärker Live Edge-serien hos Wikström Interiör & Snickeri


1. Råa helt unika möbler, vanligen av ek, sammanfogade med butterfly joint-teknik
X. Köksproduktserie med svarvade detaljer, vanligen av ask
2. En serie med unika möbler avsedda för badrum

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 17 juni

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Wikström Interiör & Snickeri. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Wikström Interiör & Snickeri för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Jan-O
  • Laddar…
Svar #1: Råa helt unika möbler, vanligen av ek, sammanfogade med butterfly joint-teknik

Vacker skärbräda och vackert hantverk! Underbart att jobba med kvalitet i köket.
 
Svar:
1. Råa helt unika möbler, vanligen av ek, sammanfogade med butterfly joint-teknik

Produkt jag gillar lite extra och motivering varför:
Efter mycket bläddrande på Wikströms instagramsida hajade jag till när jag såg detta rustika bord med lika rustika iläggsskivor. Man förväntar sig inte att ett sånt bord ens _har_ iläggsskivor, jag tror åtminstone aldrig att jag sett den kombinationen förr. Just därför blev detta bord extra intressant, oväntat och kul.
wikstrom.JPG
 
Svar 1: Råa helt unika möbler, vanligen av ek, sammanfogade med butterfly joint-teknik

Underbart med unika hantverk där ingen produkt är den andra likt, vem vill inte ha en personlig skärbräda och slippa masstillverkat skit.
 
Halva priset mot Mobergs bräda? Hälften så bra? :)
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
martinradbo skrev:
Halva priset mot Mobergs bräda? Hälften så bra? :)
Dubbelt så bra, minst. Det här är ju ändträ, mycket skonsammare för knivarna. ;)
 
1. Råa helt unika möbler, vanligen av ek, sammanfogade med butterfly joint-teknik.

Min favorit är detta bord: Wikström bord.JPG

Vid en middag runt detta bord omfamnas man inte bara av sällskapet, utan även bordet! Underbart vackert bord!
 
Svar: 1. Råa helt unika möbler, vanligen av ek, sammanfogade med butterfly joint-teknik

Produkt jag gillar lite extra och motivering varför:

En smäcker bänk som framhäver ekens mjuka ådring och trädets kraftfulla stam

wikstom_bänk.JPG
 
Svar: Råa helt unika möbler, vanligen av ek, sammanfogade med butterfly joint-teknik

Jag fastnar för borden med sina egensinnigt, naturligt formade brädor. Vackert och unikt. Självklart och personligt. Tungt och lätt på samma gång.
 
Svar: 1. Råa helt unika möbler, vanligen av ek, sammanfogade med butterfly joint-teknik.

Detta matbord är fantastisk. Harmonisk och stilren design och ett underbart material. En unik kombination som direkt gör att den hamnar på min önskelista för framtida inköp.

liveedge.jpg
 
Svar: 1. Råa helt unika möbler, vanligen av ek, sammanfogade med butterfly joint-teknik.

Det här är så vackert , skulle tyvärr nog aldrig använda denna som skärbräda .
Prydnadssak är vad det är ,ren konst .
image.jpeg
 
Svar: 1. Råa helt unika möbler, vanligen av ek, sammanfogade med butterfly joint-teknik
Motivering: Riktigt hantverk är unikt. Att äga dessa produkter är speciellt. Frun fyller år om en månad, den skulle vara helt perfekt.
 
D
Svar 1.
Lånar tidigare bild då problem spara bild från deras hemsida.
Tycker detta bord var riktigt fantastiskt. Det jag gillar med det är att man ser träets detaljer, både tidslinjerna men även kanten. Sedan gillar jag långbord och ser riktigt stort och praktiskt ut lite synd man inte har stort hus det hade passat i.

Wikström bord.JPG
 
SVAR: 1

(Gick inte att kopiera in en bild)

Bordet med de platta benen och insvängda träskivan visar på att de små detaljerna gör en stor skillnad på en produkt. En genial och enkel idé där resultatet är bland de snyggast bord jag sett!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.