Har slängt upp lite gipsskivor i badrummet, massa skruv blev det. Ska man spackla över alla skruvskallar + skarvarna eller räcker det att man använder tätskikt bara?

Jocke
 
Kolla med BKR innan du gör något som du inte vet om det blir godkännt.

www.bkr.se
 
Vår plattsättare bad oss att INTE använda våtrumsspackel. Han spacklade med fixet  
efter det att han satt gummi på väggarna , samt lagt in remsor av glasfiber (tror jag, såg ut som toalettpapper fast bra mycket hållbarare  :) )i skarvarna.

Kolla med plattsättaren först !
 
Vad skulle igentligen hända om man använde våtrumsspackel?
I skarvar och på skruvskallarna kan man nog bara använda tätskikt + lite remsor. Men jag skulle behöva bygga på lite på gipset mot snetaket, det blev ett lite mellan rum. Där borde det gå bra att använda lite spackel.

Jocke
 
Om du inte ska kakla där så funkar det nog. :)

Våtrumsspacklet är inte till för att användas där man skall sätta kakel eller likn. utan skall användas där man bara ska måla väggarna. Den klarar inte av att bära upp kakel.
 
Jag ska kakla över där som sagt. :-/
Det är ca 2cm som saknas upp mot snetaket. Finns det något annat att använda som sitter bra?

Jocke
 
Casco Husfix, eller "gypsum" gipsspackel (optiroc tror jag) borde fixa det.. Är det liten yta så skulle jag köra med Husfix. Lätt att slipa och lätt att smeta på.

-AU
 
Jag tänkte passa på och fråga en annan sak. Springan mellan gipsvägg och golv, vad kan man köra där imellan så att inte flytspacklet rinner iväg?

Jocke
 
silicon?
 
Finns ingen anledning att slösa pengar på silikon. Fyll springan med gullfiber. Rinner det ändå stoppa in mer.
 
Använd slut på alla slattar av latex eller lim eller dyl.Bara det täpper till så att inte spacklet sticker iväg.Det räcker med ett väldigt litet hål för att det ska sticka.
När du står med sista hinken i dörröppningen med ett perfekt fall,och ser att det sjunker i mottsatt hörn,då ber man frugan att hålla för öronen på barnen >:(
Lycka till!
 
Moller skrev:
När du står med sista hinken i dörröppningen med ett perfekt fall,och ser att det sjunker i mottsatt hörn,då ber man frugan att hålla för öronen på barnen >:(
8) Bra tips!! ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.