HEj

Funderar på glasbetong i badrummet. 1m djup och 2 m hög så det blir 40 stenar. Har fått ett pris från vår kakelkille på 6000:- för det. tycker det låter dyrt då tilkommer avslut också på det. Någon som har erfarenheter?

Just det Stockholm/uppsala området

 
Är det både material och jobb i det priset så är det jättebilligt! Vår gick på ca 6-7.000 med färgade glasblock, fuktskydd,kakel, reglar, lim, gipsskivor mm och då har sambon gjort jobbet själv:
DSC00230.JPG
 
Satte min själv, 4*10 glasblock a 20:- =800:- samt några hundra till för bruk, armjärn, fog och lite silicone. Egentligen hur lätt som helst. Skrev i en annan tråd om detta.

Ännu enklare är nog att använda de färdiga monteringssatserna som finns med frigolit/plastremsor och special-lim men det går nog på minst 1000 lappen för en vägg.
 
köp monteringssatserna som finns..det är som att bygga lego, inte speciellt svårt, det fixar du själv
 
Köp och gör själv, enkelt och väldigt roligt :D
Du kommer undan bra mycket billigare än om en hantverkare skall ge sig i kast med det.
 
Var köper man vettiga monteringskit då? Kanske skall ta och göra detta själv istället för att låta husbyggaren ta bra betalt för det... 8)
 
Välsorterad bygghandel. Jag köpte på K-Rauta när de hade rea på blocken. Är inte uppsatta ännu men jag skall köpa färdiga remsor + lim för uppsättningen. Eftersom duschdörren skall sitta mitt i glasblocksväggen så har jag funderat på att ha en överliggare i trä eller metall som håller ihop hela konstruktionen.
 
Hur lång har ni gjort era glasbetongväggar? 80 cm räcker det? eller ni som kört på 4 x 10 stenar hur lång har vägen blivit då? 0,9 m eller? Vårt badrum kommer vara 1.6 m brett så vi funderar på att göra betongglasväggen 80 cm ut från väggen så att inte pasagen blir smalare än själva väggen. Ideer förslag???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.