söker hjälp med utformning av trädgård i Göteborg.
När vi flyttade in fanns gräsmatta och två björkar på tomten och jag märker jag hamnat i fällan att jag fegar och sätter allt nytt längs kanterna.

tänker mig klassiska växter och utformning, dvs ingen japansk trädgård som exempel. Har en ganska bra bild av vad jag vill ha för växter men inte hur...

då huset är ett lite annorlunda suterränghus med som en utgrävd gång fram till huset vill jag att personen även ska kunna hjälpa mig med förslag på hur trädgården kan blir mer lättillgänglig men fortfarande enkelt att t ex klippa gräset. Kanske självklart i deras jobb, men pekar ut det. Så jag behöver någon med ett bra arkitekt-öga inte bara estetisk.

Någon som har någon att rekommendera?
 
Absolut, ring Göran Rosander. Han har hjälpt oss med vår trädgård, och många andra. Helt otroligt duktig kille. Har varit med i TV med sin egen trädgård och häromveckan i GP.
 
låter bra!
för att få en uppfattning, vill du säga vad priset låg på ungefär?
tänker mig genomgång och ritning. vad tror du? under 5000 kr? runt 5000 kr eller mellan 5 000 ochb10 000? vår tomt är 1200 kvm.
 
Lane skrev:
låter bra!
för att få en uppfattning, vill du säga vad priset låg på ungefär?
tänker mig genomgång och ritning. vad tror du? under 5000 kr? runt 5000 kr eller mellan 5 000 ochb10 000? vår tomt är 1200 kvm.
Svårt för mig att säga, vi har en komplex tomt på 3000kvm. Göran är lite flexibel också, men gör ett gediget arbete, så det kostar lite. Slå honom en signal så tittar han säkert förbi.

En liten varning bara. Om han tittar förbi och säger vad han tycker, så är det lätt att bli fast ;) För han sätter fingret på allt med en gång ;) Det gjorde han i alla fall här. Jag såg att antal "problemområden" och saker vi ville ha åtgärdade. Han spikade alla direkt när han gick runt i trädgården. Innan honom hade vi en "riktigt" landskapsarkitekt här, utbildad i england, han fångade inget av det.

Göran är rejält noggrann och gör genomtänkta lösningar och man får växtförslag och, ja, han gör det bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.