Svar nr 2: 3-punktslås.

Min brevbärare ska ju självklart ha nåt snyggt och säkert att stoppa räkningarna i, det har inte sen nån vänlig själ backade på våran nuvarande.
 
Svar "2"
Vill ha....för den är sååå snygg :rolleyes:
 
Svar: 3 punktlås
Brevlådan utsätts för hårt tryck av väder och vind, samt snö, så att vinna en vädertålig och säker brevlåda vore roligt.
Har även problem med att den körs i av snöröjare på vintern, så nuvarande är kantstött, sned och bucklig 😒
 
Svar: 3-punktslås
Posten har svårt nå min låda med bil
men med Berglunds Stil
blir det riktigt bra
för brev och paket vill man ju ha.
 
Svar 2
En stor, stark, säker, långlivad och vacker vill väl alla ha att förlita sig på.
 
Svar nr 2.

IMG_0358.JPG

Hjälp mig att dumpa torr sprucken plast a la 1986 och välkomna stil och plåt anno 2016.
 
Svar: 3-punktslås. Vi behöver en ny brevlåda omedelbums; Posten som kom i dag ramlade rakt igenom botten och hamnade på trottoaren.
 
Svar nr 2: 3-punktslås

Vi är ofta bortresta flera dagar och ibland när vi kommer hem så är lådan full och post och tidningar ligger utanför trots att vi bett om uppehåll av dagstidning för att minska postmängden.
 
Rätt svar är nr 2, d.v.s.3-punktslås.
Vi bor längs en landsväg där inte grannar har direkt insyn så därför vore det mycket bra att ha en säker brevlåda med tanke på risk för identitetsstölder och med alla bekymmer det för med sig.
 
Svaret är "2. trepunktslås"

Snygg brevlåda ju! Har tänkt såga in en ny brevlåda i stenmuren här på semestern. Nu när 30-tals huset fått sig ett ansiktslyft och ser presentabelt ut duger inte den gamla längre. Men den här lådan var nog snäppet bättre än de jag kikat på tidigare, så det vore en högvinst för mig. huset.jpg
 
Svar: 2

Så att ingen skall stjäla, och kanske olovligen betala alla de räkningar som dimper ner i lådan varje dag.
 
Svar: 2. 3-punktslås

Det är svårt att läsa breven
När de fuktiga är av väderdreven
Många droppar posten inte tål
De letar sig ned i min brevlådas hål
Betala räkningar är inte kul
Det gör jag helst endast vid jul
Kreditbolagen undrar var pengarna är
Jag säger de kommer, jag svär!
Att skylla på tjuven blir dock svår
Om jag en brevlåda med trepunktscylinderlås får
 
Svar 2
Våran låda krånglar låset på och vatten rinner in .
En låda med stil och fungerande lås skulle vara ett fint tillskott till det nya planket .
 
Orientexpressen
Mormor har problem med en postlådevittjare som "lånar" hennes morgontidning varje vardag, han/hon lämnar visserligen tillbaka tidningen på eftermiddagen, antagligen när personen slutar sitt jobb och åker hem. Hon får betala för hans/hennes snålhet och får inte läsa tidningen när hon vill. Har hon en Berglund postlåda Stil 4000 paket räcker mormor lång näsa åt tjuven och får behålla sin tidning för sig själv så att hon kan läsa den när hon vill och inte när tjuven tycker att hon ska ha den.
 
Orientexpressen
Glömde svara på frågan.
Svaret är 2. 3-punktslås
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.