Löven4ever skrev:
Har kört trimmer för första gången i år 😅 provade att koka tråden före och märkte en viss förbättring på hållbarheten !!
Tycker det fungerar rätt fint med knivblad istället för tråd när jag vill ha mer hållbara grejer. Går ju snabbt att byta också!
 
Tagit ner ett plank som satt från boden och i vinkel mot parkeringen, flyttat rabatten som låg i anslutning till planket. Sedan grävde jag ner ett kabelskyddsrör mellan boden och brunnen till pumpen som ska installeras där sedan. Sedan tog det två evigheter att lappa ihop gräsmattan igen. Transplanterade även lite gräs för att laga hålet efter jättesyrénerna jag flyttade för någon vecka sedan.

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Fruktsallad
Jag fick en bekant att komma med en liten-liten grävmaskin och gräva upp lite av vår naturtomt på baksidan. Det var grästuvor där som såg ut som sånt som växer i sumpmarker och de hade långa rotsystem! OMG. Inte undra på att jag inte fått bort dem när jag försökt för hand. Nu är det meningen att jag ska jämna till allt lite och få bort skräpet i form av rötter och sten, och sen försöka få till nån variant av gräsmatta där.
 
Slipat två av trädgårdsmöblerna, oljat in av dom och har en kvar som jag inte gjort något med. Kan ni gissa vilken som är vilken? :p

PICT0018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Äntligen har min mysteriumpion slagit ut. Bondpion?

PICT0021.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggt en ramp till friggan
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fixat rabatten vid spaljén
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fyllt blomlådan med jord och köpt blommor (näva)
 
  • Gilla
Theresa I och 3 till
  • Laddar…
P
Klippt gräset, tredje gången med nya åkgräsklipparen. Så jag börjar få lite fason på det och är nere på ca halv tiden jämfört med tidigare, ca 45 min. Det tillkommer en del finputs där jag inte kommer åt, men det behöver ju inte göras varje gång man klipper.

Gjorde första oljebytet enligt serviceschemat och konstaterar en nackdel med maskinen, den är inte så lätt att byta olja på... Får se om det retar mig tillräckligt mycket för att jag ska göra något åt det.
 
Vad är det för maskin du har?
 
2016-06-07 19.10.07.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundoljning på morgonen, första målningen på eftermiddagen..

Snart dags köpa de sista glaspartierna till växthuset så vi kan kitta fast de sista :)
 
Nu har det blivit ett trappsteg in till trädgårdsboden.
IMG_6167.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_6165.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
mexitegel skrev:
Vad är det för maskin du har?
Antar att det var mig du frågade. Jag köpte en MTD Smart RG 145. Jag är hyfsat nöjd med den, visst jag kunde ha fått hydrostat mm om jag köpt något annat. Men den är tillräckligt bra för mig. Första gången jag klippte hade jag uppåt 30 cm gräs på några ställen och det var bara att peta till gasen lite så tuggade den på och levererade ett för mig godtagbart resultat.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Norrhyttan: såg artikeln i Aftonbladet, ni får nog satsa heltid på bensin o korvförsäljning (y)
 
Snigla skrev:
Norrhyttan: såg artikeln i Aftonbladet, ni får nog satsa heltid på bensin o korvförsäljning (y)
Ja, det spårade ur ganska snabbt! Aftonbladet, Expressen, Södran (lokalt i Dalarna), Land, norska Nettavisen, Newsner, Uppskattat och säkert någon till jag glömt har gjort webbartiklar. Aftonbladet och Södran har kört det i pappersupplagan också. På gång är webb och pappersartikel från Vi i Villa, Hemmet Journal och motortidningen Klassiker.
Det var inte riktigt vad jag tänkt från början, men jäkligt kul att många verkar gilla enkelheten. Man behöver inte köpa monteringsfärdig lekstuga för att ungarna ska ha kul. Eller en Ipad till... :)
 
  • Höglunda_Petroleum_31.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tobias Roos och 11 till
  • Laddar…
P-plats skrev:
Ett självklart resmål för mina hundar på deras planerade semestertripp i deras husvagn!

[bild]
Haha, vafan? Den där var ju hur cool som helst!
Får jag låna bilden till mackens Facebook-sida om jag anger var den kommer från?
(https://www.facebook.com/hoglundapetroleum/)
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


(y)
 
  • Gilla
Theresa I och 1 till
  • Laddar…
Sprutat såpvatten på alla rosor som har fått löss. Sprutat rådjursmedel på staketet vid rosorna så dom inte äter upp knopparna. Studerat och mätt tomatplantorna, busktomater ca 35 cm stod det på påsen, den högsta är nu 145 cm !!
Även konstaterat att det inte går att äta biggaråerna i år heller, nått litet svart djur dödar löven och gör biggaråerna kladdiga. Djuret finns även på flädern, men där sitter dom bara i stora klasar på färska skott, blomorna verkar klara sig.
Annars har vattenspridaren gått 2 dygn i sträck, så här är det grönt o fint trots torkan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.