Frugan kan inte jobba på distans i någon större utsträckning. Jag är konsult och kan göra det men behöver närheten till Stockholm.
 
...ny flygplats på gång en kvart från stugan.....:) Behöver inte åka till mora för att flyga hem snart.
 
Tack till alla ni som har bidragit till diskussionen. Vi landade i att vi inte kommer att nyttja stugan tillräckligt mycket.

Vi har därför beslutat oss för att inte köpa nu. Det ska bli intressant att se hur försäljningen av dessa småstugor går.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Efter drygt två veckors försäljning är endast 7 av 45 lägenheter sålda. Vilken skillnad från förra projektet där det mesta sålde direkt.

Är glad över att vi landade i att inte köpa. :)
 
Prutläge.....
 
Nu är det dags igen. W51 heter ett nytt område i Lindvallen med ett antal Attefallare. 1.65 msek i insats.

Det som är speciellt är att de byggs i sutteräng som gör att boytan blir 34 kvm. Är inte intresserad själv för väntar en eventuell sättning och vill ha friköpt tomt.

Gillade dock inte den interiöra designen. Alldeles för rå för min smak men förstår att det tilltalar andra.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Intressant, men vad är det för apskaft till homestylist som ställt skidorna upp och ner? :crysmile:
 
P
Man kan hyra stuga många ggr för 1.65 miljoner.
 
Det är sant, men hyr du är pengarna borta.
 
P
Jo så är det väl men man ska ju åka många veckor för att det ska gå ihop sig även om man hyr ut till andra. Fast hade man köpt när barnen var små så kanske men å andra sidan vill åtminstone vi prova nya ställen men vi är ju alla olika. Tur också att några köper och hyr, till oss tex. :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, det finns många aspekter på det :). Vi landade faktiskt precis i en hyrd stuga i Vemdalen :).
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
Gott om snö gissar jag. Åker till Åre v 9, eller strax utanför. Säkert halva priset men nackdelen är att man måste ta bilen till backarna i Åre.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Skistar-tumstocken har mätt upp det till 92 cm. För första gången verkar de ha kalibrerat den :crysmile:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.